Više od 43 posto roditelja zabrinuto je za djecu zbog korištenja YouTubea, a najviše ih, čak 73%, brine laka dostupnost nasilnih i neprimjerenih sadržaja za djecu.
Rezultati su to istraživanja koje je agencija IPSOS puls provela za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF. Tisuću ispitanika starijih od 15 godina, metodom osobnih intervjua ispitivali su kako bi, ususret Danima medijske pismenosti, istražili kakva je medijska pismenost hrvatskih građana.
POGLEDAJTE VIDEO:
Drugi Dani medijske pismenosti traju od 8. do 12. travnja, a u sklopu manifestacije na konferenciji za medije u zagrebačkoj Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju najavljeno je čak 180 događanja, od radionica, tribina, do edukacija s roditeljima.
- Prvi travanj prigodni je datum za prezentaciju ove manifestacije jer smo nekad na ovaj dan pažljivije čitali novine. Takva pažnja danas, u doba interneta i društvenih mreža, potrebna nam je svakodnevno - naglasio je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.
Istraživanje IPSOS pulsa pokazalo je i da je samo 8 posto ispitanika imalo priliku učiti vještine kritičkog sagledavanja medijskog sadržaja.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je da se tu ipak ne radi o mlađim i visokoobrazovanim ispitanicima.
- Novi kurikulumi doprinose medijskom opismenjavanju kroz razne predmete i međukurikularne teme. Kad krenemo s novim kurikulumima, ovaj broj će značajno porasti - kazala je ministrica.
Ustvrdila je kako je dodatno obrazovanje o medijima danas potrebnije nego ikada.
- Nije dovoljno biti samo oprezan. Kad, primjerice, vidite rezultate istraživanja sa 105 ispitanika, trebate se zapitati radi li se o reprezentativnom uzorku - objasnila je Divjak.
Istraživači su dokazali i da je gotovo svako četvrto dijete doživjelo nasilje ili govor mržnje na internetu, a gotovo trećina roditelja rijetko ili nikad s djecom ne razgovara o medijima. Ipak, majke to čine češće nego očevi.
Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek smatra da se platforme za dijeljenje online sadržaja ne smiju smatrati medijima.
- Kod medija imamo urednike i zakone koji kažu što se ne smije objavljivati, dok to kod online platformi nemamo - kaže ministrica.
Učenik Dan Stanić istaknuo je pak da je obrazovanje o medijskim vještinama potrebnije starijoj populaciji.
- Mogu bolje prepoznati lažne vijesti od nekih starijih ljudi jer oni nažalost baš nisu upoznati s tehnologijom - ustvrdio je Stanić.
Zaključio da bi starije generacije putem medija, ali i kroz knjižnice i druge ustanove, mogli steći potrebno iskustvo koje bi im pomoglo u prepoznavanju lažnih vijesti.