Mladi natjecatelji u mentalnoj aritmetici iz Hrvatske redovito osvajaju prestižna priznanja na međunarodnim natjecanjima.
Tako su polaznici škole “Brainobrain” u Zagrebu na svjetskom natjecanju, koje je zbog pandemije sredinom siječnja održano online, u svim kategorijama postigli vrlo visoke rezultate. Istaknimo kako je na samome natjecanju sudjelovalo više od 21.000 djece iz mnogih zemalja.
- Bila sam druga u kategoriji Teens+. To je, čini mi se, zlatna medalja - kaže Lucija Ančić (13). Izvrsna sedmašica završila je svih deset stupnjeva, a na mentalnu aritmetiku krenula je u četvrtom razredu.
- Natjecala se u kategoriji od 13 do 18 godina i ovaj je rezultat izniman - kaže njihova voditeljica i vlasnica škole Klaudija Ehmer Vorgić. S njom su nam mali polaznici pokazali što znači računanje napamet, uz vizualizaciju abacusa, poznate računaljke s kuglicama.
Tri minute za test
Ova japanska vještina računanja ni u Hrvatskoj više nije nepoznanica. Više je škola koje provode ovaj program, no zaista je zadivljujuća brzina kojom ova djeca prelaze preko tablica sa zbrajanjem, oduzimanjem, množenjem i dijeljenjem, služeći se samo vizualizacijom računaljke.
- Na natjecanju ulazimo u grupama i u tri minute moramo riješiti test s četiri tablice, čija veličina ovisi o stupnju - kaže Matea Juričić (10), koja je trenutačno na završnom, desetom stupnju školovanja. Natjecanje se inače održava u Dubaiju, no ove godine zbog pandemije natjecali su se preko kompjutora. Kako nam pričaju Magdalena (9), Ana (9), Viktor (12), Verona (10), Lara (10) i Marijan (6), morali su biti sami u sobi bez ikakvih pomagala, što se kontroliralo posebnim senzorima.
Mali natjecatelji kažu nam kako su u “Brainobrain” većinom došli jer su im braća i sestre ili prijatelji pohađali tečaj, a svi su od ranog djetinjstva zaljubljenici u matematiku.
Pomaže i u školi
- Nema velike kompeticije među nama, najvažnije je na natjecanju da smo potpuno koncentrirani na zadatak - kažu nam uglas. Mnogi su počeli vježbati mentalnu aritmetiku na početku osnovne škole i, kako kažu, ovaj način računanja nimalo im ne smeta kad uče lekcije iz matematike u školi. - Pomaže mi jer sam više koncentrirana na lekcije, ne samo u matematici - kaže Matea, koja na pitanje što želi biti kad odraste, bez dvojbi odgovara - nastavnica matematike