Nova Mazda 2 je bez sumnje trenutno najzanimljiviji automobil u klasi. Atraktivan i agresivan dizajn većini se svidi na prvu, no mnogo zanimljivije je kad sjednete za upravljač.
Već nas je prvih nekoliko kilometara testnih vožnja u okolici Barcelone uvjerilo kako je ovo trenutno vozački najbolji automobil u klasi. Izravan i precizan upravljač, isto takav mjenjač, vrhunski ovjes koji podnosi mnogo više nego što je to običaj kod auta gradske klase te motori koji oduševljavaju. U ponudi su tri benzinca sa 75, 90 i 115 KS, redom atmosferski motori obujma 1.5 litara. Svi oni, a posebice motor od 90 KS, ponašaju se kao da su mnogo snažniji od deklariranog. To potvrđuju i tehnički podaci. Ubrzanje do 100 km/h kod srednjeg benzinca traje 9,4 sekunde što je dvije sekunde brže nego kod nekih izravnih konkurenata s 90 KS. Istodobno je potrošnja mala. Deklariranih 4,5 do 4,7 l/100 km u praksi se pretvara u 6,5 u gradu te 5,9 kombinirano bez da smo auto u bilo kojem trenutku štedjeli. Naprotiv, vozili smo agresivno što je u Mazdi2 užitak. Dizelski motor stiže kasnije i imat će 105 KS, no uz ovakve benzince on je u principu suvišan.
Tajna Mazde 2 je i u masi od 970-980 kilograma što je vrlo malo. S 406 cm dužine Mazda 2 je među najvećim predstavnicima klase. Na stražnjim sjedalima je stoga vrlo mnogo mjesta, a prtljažnik je prosječan. Jedini problem kod automobila je nešto viša cijena. Bogati osnovni model stoji 92.690 kuna.