Iz Toyota Motor Corporationa u Hrvatsku su ovih dana stigle dvije novosti: potpuno novi Lexus NX i nova izvedba popularnog RAV4, s plug-in hibridnim pogonom.
Lexus NX druge generacije velik je korak naprijed na japansku premium marku. Ovo je prvi model s 'Next Chapter Lexus' dizajnom, dizajnom koji bi, kako mu i ime govori, trebao otvoriti novo poglavlje ove marke. Modeli će ubuduće biti dizajnirani sportski i agresivnije i postati atraktivniji. Kako će to izgledati nagovještava novi NX koji je zaista vrlo lijep i jako privlačan SUV.
Unatoč atraktivnom dizajnu automobil je vrlo praktičan i prostran. U karoseriji dugačkoj 466 cm (2 cm više u odnosu na prethodnika) ima obilje mjesta za putnike, ali i prtljagu zahvaljujući zapremini prtljažnika od 520 litara čemu treba dodati i 34 litre u podnici prtljažnika.
Unutrašnjost se osjetno razlikuje od onoga na što nas je Lexus so sada naviknuo. Digitaliziranost je na višoj razini, tu je veliki središnji zaslon, raskošni LCD instrumenti i head up zaslon potpuno novim infotainment sustavom. Ergonomija je osjetno poboljšana, a kvaliteta materijala je na najvišoj razini.
Najprodavaniji Lexus u Europi dobio je novi izgleda ali i obilje tehnoloških noviteta. Tu je tako funkcija 'Hey Lexus', sustav 'osobnog asistenta' sličan Googleovom asistentu ili iPhoneovoj Siri. Pomoću glasovnih naredbi tako se može upravljati mnogim funkcijama vozila poput zatvaranja i otvaranja prozora, namještanja klima uređaja, uključivanja i namještenja brisača. Također sustav će za putem glasovnih naredbi pronaći obližnji restoran ili trgovinu i još mnogo toga.
Što se pogona tiče u ponudi su hibridni i plug-in hibridni pogon. Hibridni NX 350 ima 2,5 litreni benzinski motor i razvija 244 KS. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 7,7 sekundi.Lexus tvrdi da je auto po potrošnji najbolji od usporedivih konkurenata u klasi. Hibridni NX 350 nudi se u verzijama s prednjim ili s pogonom na sve kotače.
Snažniji NX 450 je plug-in hibrid s pogonom na sve kotače. On ima 2,5-litreni motor i dva elektromotora te bateriju kapaciteta 18,1 kWh. Snaga sustava je 306 KS, a a ubrzanje do 100 km/h je sportsko i traje samo 6,1 sekundu. Doseg na struju po WLTP-u iznosi 69 do 76 kilometara. Ovaj doseg je jedan od najraskošnijih među svim plug-in hibridima koji se trenutno nude na tržištu i pokriva prosječne dnevne potrebe većine vozača. Maksimalna brzina na struju je 135 km/h, a iznad toga se uključuje i benzinski motor. Snaga punjenja je 3,3 kW na brzim punjačima i 2,2 na kućnoj utičnici gdje je za punjenje baterije od 0 do 100 posto potrebno 7,5 sati.
Osnovni novi NX 350 košta od 401.900 kuna, verzija NX 350 s pogonom na sve kotače od 409.900 kuna, a plug in hibridni NX 450 od 515.900 kuna. Slabiji model nudi se uz pet razina opreme, a snažniji uz tri.
Nova Toyota RAV4 s plug-in hibridnim pogonom koristi isti sustav kao i Lexus NX 450. Najsnažniji RAV4 tako razvija 306 KS, ima 75 kilometara električnog dosega i pogon na sve kotače. Automobil se nudi u tri razine opreme, a košta od 412.500 kuna.