To je to što me zanima!

Lebdeće kabine su budućnost javnog prijevoza u Tel Avivu

SkyTran u Tel Avivu počinje graditi komercijalnu testnu prugu prvog magnetskog gradskog "jednotračničkog" prijevoza. Cijena jedne putne karte bit će oko 27 kuna
Vidi originalni članak

SkyTran , u suradnji s izraelskom aeronautičkom tvrtkom Israel Aerospace Industries, u kampusu u Tel Avivu počinje graditi komercijalnu testnu prugu prvog magnetskog gradskog "jednotračničkog" prijevoza.

Sustav se temelji na tehnologiji "magnetske levitacije" , kakvu koriste japanski Maglev vlakovi.  S obzirom da vozilo ne dodiruje podlogu, nego lebdi na vrlo tankom razmaku od vodilice pomoću magnetoodbojne sile, to smanjuje trenje i time umanjuje troškove održavanja voznog puta . Cilj skyTrana je učiniti putnički prijevoz sigurnim, ekonomičnim i ekološki prihvatljivim, javlja BBC.

Putnici će se voziti u malim, kompjutorski upravljanim, kabinama za dvoje , koje će se kretati vodilicom. Kabine bi na testnoj dionici trebale voziti brzinom od 70 km/h dok bi u krajnjoj verziji mogli postizati brzinu do 240 km/h.

Očekuje da se bi projekt trebao biti gotov do početka 2016. godine , a izgradnja će koštati 58 milijuna dolara . Cijena karte po putniku iznosit će 5 dolara , odnosno oko 27 kuna. Građani će moći p reko smartphone naručiti vozilo koje će doći po njih na traženu lokaciju.

Pokaže li se projekt uspješnim, Izraelci namjeravaju ovakav način transporta proširiti na čitav Tel Aviv te tako pokriti više od 200 km gradskih i prigradskih područja. Ovisno o tome uspije li projekt u Izraelu, planira se gradnju istog u Sjedinjenim državama i Indiji.


Idi na 24sata

Komentari 27

  • 30.06.2014.

    u zgu se vec odavna takvi u planu

  • LeeLoo_2 30.06.2014.

    Zivi bili pa docekala i ja u Hr.O tunelu pod morem, od grada do otoka, se pricalo jos dok sam bila u pelenama, a prica se i sad ma nitko nista ne pokusava.Nije stvar u financiranju, vec nam mentalitet takav da mislimo da nam je i ovako dobro (kad drzava drzi uzde u rukama i trljaju ih od slijevanja para koje zarade tokom cijele godine)

  • AntonTrdić 30.06.2014.

    konacno da je netko poceo koristiti i magnente Maglev podove, koji su prije 20 godina bili najavljivani kao high tec

Komentiraj...
Vidi sve komentare