SkyTran , u suradnji s izraelskom aeronautičkom tvrtkom Israel Aerospace Industries, u kampusu u Tel Avivu počinje graditi komercijalnu testnu prugu prvog magnetskog gradskog "jednotračničkog" prijevoza.
Sustav se temelji na tehnologiji "magnetske levitacije" , kakvu koriste japanski Maglev vlakovi. S obzirom da vozilo ne dodiruje podlogu, nego lebdi na vrlo tankom razmaku od vodilice pomoću magnetoodbojne sile, to smanjuje trenje i time umanjuje troškove održavanja voznog puta . Cilj skyTrana je učiniti putnički prijevoz sigurnim, ekonomičnim i ekološki prihvatljivim, javlja BBC.
Putnici će se voziti u malim, kompjutorski upravljanim, kabinama za dvoje , koje će se kretati vodilicom. Kabine bi na testnoj dionici trebale voziti brzinom od 70 km/h dok bi u krajnjoj verziji mogli postizati brzinu do 240 km/h.
Očekuje da se bi projekt trebao biti gotov do početka 2016. godine , a izgradnja će koštati 58 milijuna dolara . Cijena karte po putniku iznosit će 5 dolara , odnosno oko 27 kuna. Građani će moći p reko smartphone naručiti vozilo koje će doći po njih na traženu lokaciju.
Pokaže li se projekt uspješnim, Izraelci namjeravaju ovakav način transporta proširiti na čitav Tel Aviv te tako pokriti više od 200 km gradskih i prigradskih područja. Ovisno o tome uspije li projekt u Izraelu, planira se gradnju istog u Sjedinjenim državama i Indiji.