Koliko su kupci “poludjeli” za SUV-ovima pokazuje i popis proizvođača koji ih proizvode. Tko bi prije nekoliko godina rekao da će marke poput Maseratija, Lamborghinija i Bentleya proizvoditi “terence”.
A sad se tom popisu pridružio i Rolls-Royce. I dok neki bogati ljubitelji ove marke to smatraju sasvim logičnim potezom, drugi se zgražaju i smatraju to svojevrsnim “svetogrđem”.
Novi Cullinan spaja komfor i luksuz tipičan za Rolls Royce s terenskim sposobnostima. I to ne bilo kakvim. Auto može voziti kroz vodu duboku 54 cm, a kamera u autu stalno prati teren i prilagođava zračni ovjes da bi automobil što lakše i udobnije prešao bilo koju prepreku. Vozač može birati između nekoliko načina vožnje koji su prilagođeni raznim vrstama terena, ali i vremenskim uvjetima. U Rolls-Royceu su uvjereni kako će vlasnici ovaj automobil voziti i po teškim terenima, no vjerojatno će 99,9 posto vremena služiti za šminkanje po asfaltu i mondenim destinacijama poput Monte Carla i Dubaija.
Unutrašnjost je monumentalna i uvelike inspirirana onom u Phantomu, a stražnja vrata se otvaraju u suprotnom smjeru kako bi putnici mogli lakše ulaziti. Prtljažnik u kojem može biti integrirana garnitura za kampiranje je staklom odvojen od ostatka kabine u koju između ostalog možete smjestiti hladnjak za šampanjac ili set za viski. Luksuz je na najvišoj razini. Grijana tako nisu samo sjedala već i volan, svi nasloni za ruke, pa čak i stražnji nosači krova. Tu je i mnogo napredne tehnologije. Instrumenti su primjerice potpuno digitalni, ali su konfigurirani u analognom obliku da se ne bi previše rušila tradicija plemenite britanske marke. Glavni naglasak je na luksuzu, no Cullinan obećava i vrhunski doživljaj u vožnji unatoč ogromnoj masi od čak 2660 kilograma.
Motor je 6,75-litreni V12 iz Phantoma koji razvija 571 KS. Pogon je na sve kotače, kao i sustav upravljanja, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Podaci o ubrzanju se još ne znaju, no jasno je da Cullinan u ničem neće zaostajati za prestižnom konkurencijom, dok će im u pogledu komfora i luksuza biti nadmoćan. Najbolja prodaja se očekuje u (pre)bogatim arapskim zemljama.
Bentley Bentayga će biti žrtva Rolls-Roycea
Iako je s cijenom od oko 210.000 eura mnogo jeftiniji, ovaj auto je glavna konkurencija Cullinanu i zbog toga bi njegova prodaja mogla osjetno pasti nakon dolaska Rolls-Roycea koji cilja na iste kupce. Bentayga u top izvedbi ima V12 od 6 litara, 608 KS i može pojuriti čak 301 km/h. Također je izuzetno luksuzan.
Lamborghini Urus je brz no nije toliko profinjen
Za razliku od Rolls Roycea ovaj auto u prvi plan stavlja performanse, pa tek onda luksuz. Osnovni model stoji 210.000 eura. Za razliku od Rollsa i Bentleya ima V8 motor od 4 litre, no svejedno je najsnažniji. Čak 650 KS je dovoljno za maksimalnih 305 km/h i ubrzanje do 100 za 3,6 sekundi.