Globalna antidizelska kampanja uzima sve više maha. Nakon što su proizvođači gotovo potpuno odustali od prodaje dizelskih automobila u SAD-u, val se širi i na Europu.
Suzuki i Mitsubishi posljednja su dva proizvođača koji su odlučili u potpunosti odustati od osobnih automobila s dizelskim motorima na europskom tržištu. Ranije su to već učinili Nissan i Toyota, tako da, izuzev malenog Subarua, Mazda ostaje jedini veliki japanski proizvođač koji će u ponudi imati dizelske motore.
Od europskih proizvođača na isti se korak prije nekoliko mjeseci odlučio Porsche, koji je dizelske modele zamijenio hibridnima. I Volvo je u novome modelu S60 ukinuo dizelske motore i najavio da nijedan budući model ove marke neće imati dizelske verzije. I dok neke marke nakon VW-ove afere “Dieselgate” i svega što je uslijedilo nakon nje potpuno odustaju od dizela kao pogonskoga goriva, druge ne smatraju kako se bliži kraj jednoj eri. Iz BMW-a su tako nedavno izjavili da ni ne razmišljaju o ukidanju dizelskih motora u skoroj budućnosti.
Cijela kampanja koja se posljednjih godina vodi protiv dizelskih motora osjetno je utjecala i na prodaju. Prošle je godine, primjerice, u Njemačkoj prodaja automobila s dizelskim motorima pala za 31 posto, u Velikoj Britaniji 30 posto, a i u Hrvatskoj je udio prodanih novih automobila s dizelskim motorom ove godine dramatično pao. Velik pad prodaje automobila s dizelskim motorima kao posljedicu ima i rast cijena dizelskoga goriva.
U njegov razvoj su proizvođači derivata mnogo uložili posljednjih godina, pa sad traže brži povrat investicija.
Ove godine ukinuli su sve dizelske verzije. Fokusiraju se na hibride.
Mitsubishi
Dizelski modeli uskoro ostaju u ponudi samo kod pick up modela L200-
Suzuki
Ukinuli su dizelske modele u Europi jer su se ionako slabo prodavali.
Volvo
Nijedan budući model neće imati dizelske verzije nego samo benzinske i hibridne.
Toyota
Toyoti su hibridi najvažniji, pa je logično da su odustali od dizelskih auta
Nissan
Ove godine Nissan je najavio da će postupno ukinuti sve dizele.