To je to što me zanima!

Koreja ulaže milijarde u aute na vodik koji će voziti sami

Vodikova gorivna ćelija ekološki je prihvatljiv izvor energije s gotovo neiscrpnim resursom. Električnu energiju stvara elektrokemijskom reakcijom, čiji su jedini nusproizvodi vodena para i toplina
Vidi originalni članak

Predsjednik Južne Koreje Moon Jae-in izvijestio je u utorak da država planira investirati 1,8 milijardi dolara u razvoj i proizvodnju autonomnih vozila i ekološki čistih automobila pogonjenih vodikovim gorivnim ćelijama.

- U budućnosti više nećemo morati posuđivati ideje od drugih. Konačno imamo priliku postati lideri u svjetskoj automobilskoj industriji i trebali bismo je iskoristiti - rekao je Moon Jae-in u utorak za posjeta istraživačkom centru Hyundaija, a prenosi korejska agencija Yonhap.

VOZILI SMO Hyundai s dva nova modela kreće u veliki električni napad

Naglasio je da su južnokorejske tvrtke već dokazale svoju konkurentnost u području razvoja autonomnih i ekološki čistih vozila. Za primjer je naveo ugovor o isporuci 1600 korejskih kamiona na vodik u Švicarsku.

Dodao je da će dostignuća južnokorejskih stručnjaka u proizvodnji baterija, mikročipova i na polju IT-a također pomoći Južnoj Koreji u dostizanju svjetskog liderstva u automobilskoj industriji budućnosti.

FOTO: ELEKTRIČNA BUDUĆNOST ID.3 je najveća prekretnica i nada u povijesti Volkswagena

Vodikova gorivna ćelija ekološki je prihvatljiv izvor energije s gotovo neiscrpnim resursom. Električnu energiju stvara elektrokemijskom reakcijom, čiji su jedini nusproizvodi vodena para i toplina. Za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, sustavi gorivnih ćelija na vodik nemaju pokretne dijelove, a gubitak učinkovitosti tijekom rada je minimalan.

Idi na 24sata

Komentari 6

  • 17.10.2019.

    gorivo ce nestati jednog dana

  • MarijanD 16.10.2019.

    Ovaj TechExpert je fenenomenalan..pa taj sve zna, mora da je pun love kada je tako pametan....eto on je skužio da vodik i auti nejdu zajedno, naravno inženjeri Hyundaia, Mercedesa su trebali prvo njega konzultirati prije nego potroše nekoliko milijardi dolara. TechExpert majstore koji ne znaš ni slikicu uploadati, pogledaj malo Mercedes-Benz GLC F-CELL..pa onda trkeljaj...

  • TechExpert 15.10.2019.

    Vodik i automobili po meni, nikako ne idu zajedno. Prvo i osnovno, elektroliza vode je izuzetno neucinkovit proces. Korisnost elektrolize je negdje oko 60-70% sto znaci da cete izgubiti oko 40% energije koju ste dobili iz primjerice vjetroelektrane, na sam proces elektrolize. Onda cete preostalih 60% energije dodatno baciti da biste ju komprimirali na odredjen tlak u velike spremnike. Nakon toga cete potrositi jos energije da biste pumpama taj vodik prebacili u kamione, pa onda jos da biste ih iz kamiona prebacili u stanice za punjenje. I kao da to nije bilo dovoljno, na kraju cete vodikom napuniti spremnik u autu, koji se opet izuzetno neucinkovitim procesom mora pretvoriti u elektricnu energiju da bi napajao bateriju, a onda baterija napaja elektromotor. I na kraju ostanete sa mozda 10% (veliko mozda) one prvobitne energije koju je dala vjetroelektrana. Znaci bacili ste 90% energije u nista! Da ne govorim koliko je vodik pod tlakom opasan u autu, to je katastrofa koja ceka da se desi. Nedavno je u Norveskoj eksplodirala jedna od tri nove dostupne punionice i sve tri su zatvorili. Po meni vodik svakako da, ali ne u automobilima jer je promasen...

Komentiraj...
Vidi sve komentare