To je to što me zanima!

Koja znanja banke traže od zaposlenika u digitalnom dobu?

U RBA, jednom od najvećih partnera konferencije "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska", nagašavaju da su bankama potrebni znanja i vještine i iz tzv. društvenih područja koja su nadograđena korištenjem digitalnih tehnologija
Vidi originalni članak

Svijet više nije isti. Banka je danas klijentima dostupna jednim klikom ili na dodir ekrana mobilnog uređaja. To znači da su i usluge, ali i sama banka, dostupne 24 sata dnevno, 7 dana tjedno, 365 dana godišnje... Možete li zamisliti o kakvoj se razlici radi u samo 10 godina?! Osim dostupnosti, usluge i proizvodi se prilagođavaju digitalnom dobu, a potrebni su i nova znanja i vještine, koje do prije nekoliko godina uopće nisu postojale. Kao glavne prednosti današnjeg bankarstva u digitalnom dobu su učinkovitost poslovanja, odnosno poboljšanje odnosa s klijentima te olakšana i brža komunikacija.

Povećana je preciznost koja omogućava jasnije sagledavanje slike o klijentima, njihovim potrebama, željama i navikama, ali kao najvažniju prednost digitalnog bankarstva stručnjaci ističu sigurnost u poslovanju. Razvojem usluga i proizvoda dostupnih putem online platformi, raste i razina sigurnosti koja se klijentima pruža svakim novim korakom i dostupnim proizvodom. 

Programi modernizacije

Razvojem digitalnog bankarstva razvijaju se i svi popratni procesi te ostali programi modernizacije, poput upotrebe umjetne inteligencije, robotike, razvijanje automatiziranih chatova, kognitivno računarstvo, Blockchain tehnologija, Big-data sistema, glasovne biometrike, agilnih timova i sl. Ovo su samo neki od procesa koji proizlaze iz modernizacije i digitalizacije bankarstva. Tek smo na samim počecima pa je za očekivati da nas velike promjene čekaju u vrlo bliskoj budućnosti. 

O ovoj temi razgovarali smo s Irenom Bašić Štefanić iz RBA, direktoricom Ljudskih potencijala, koja je objasnila kako banka gleda na nove tehnologije, ali i na ljude koji omogućavaju napredak i razvitak digitalnog bankarstva. 

- Kad razgovaramo o tehnologiji rada u modernom bankarstvu, više nikako ne možemo pričati o „dosadnoj“ industriji. Promjene tehnologije su značajne i po mnogočemu se danas razlikuju od tehnologija prije svega nekoliko godina. To je i razlog zašto banke danas privlače mlade ljude, milenijalce i osobe iz IT sektora te općenito STEM područja. No, više ne govorimo samo o matematičarima, statističarima i programerima, koji već niz godina nalaze svoju nišu u bankarstvu, već i o sasvim novim profilima znanja i vještina koje, ne tako davno, nisu bile potrebne za rad u bankarstvu. Potrebna su nam znanja i vještine i iz tzv. društvenih područja koja su nadograđena razumijevanjem i agilnim korištenjem digitalnih tehnologija - priča Bašić Štefanić, te dodaje da od zaposlenika koje RBA zapošljava i razvija, traže razumijevanje cjelokupnog iskustva klijenta u odnosu s bankom, poznavanje suvremenih alata i procesa rada, razumijevanje zahtjeva komunikacije s klijentom. Sve je to, napominje, potrebno za uspješno kreiranje naših proizvoda i usluga te razvoj dugoročnih odnosa s klijentima. 

Novi kanali komunikacije 

- Komunikacija s našim klijentima događa se na svim kanalima komunikacije – u poslovnici, preko Interneta, mobilnih aplikacija, chatova, društvenih mreža – i svi koji sudjeluju u tim procesima moraju biti u stanju na jednaki način razumjeti potrebu korisnika, naše proizvode i usluge te kako one utječu na iskustvo našeg korisnika. To zahtjeva puno veću interdisciplinarnost i širinu u svim područjima stručnih znanja. Također, da bismo mogli tako funkcionirati, potrebni su nam ljudi s vještinama i stavovima koji podržavaju agilan način rada, suradnju, brze promjene i prilagodbu različitostima - objašnjava Irena Bašić-Štefanić napominjući da više nije dovoljno reći „želim vam ugodan dan“ da bi klijent bio zadovoljan. RBA puno ulaže u suradnju s Fintech poduzećima, koja su brza u isporuci proizvoda te nisu opterećeni "sistemskim radom". 

- Kod nas u Raiffeisenu imamo dva svijetla primjera suradnje s takvim vrstama poduzeća, odnosno start-upovima. Nedavno je naša središnjica pokrenula projekt Elevator Lab, kojim smo privlačili start-upove koji su predstavljali svoje projekte za financijsku industriju te smo na kraju i nastavili suradnju s onima koji su se pokazali najboljima, te primjer Elevator Venturesa, poduzeća kojem je cilj ulagati u novoosnovanapoduzećazafinancijsketehnologije. Takav pristup razvijamo i na lokalnom tržištu i veseli nas dinamika kojoj se našim zaposlenicima pruža prilika za kvalitetan razvoj njihovih vještina i iskustava. Naravno, ulog zaposlenika u tom slučaju i nužan preduvjet je inicijativa, spremnost za učenje i razmišljanje van uskih okvira struke ili vlastitog radnog mjesta. Sve koji kod sebe mogu prepoznati neke od tih karakteristika, rado ćemo upoznati u našem RBA timu, a najboljima dati šansu da zajedno razvijemo modernu, tehnološki naprednu banku koja kreira specifično, pozitivno prepoznatljivo korisničko iskustvo - zaključuje Bašić Štefanić. 

RBA je uz Obrtničku komoru Zagreb, HEP, INA-u, T-HT i Hrvatsku poštu, partner konferencije "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska", u organizaciji 24sata. 

Broj mjesta na konferenciji je ograničen. Prijavi svoj dolazak već danas na:

https://24sata.wufoo.com/forms/znhd3du1h6iqum/

https://www.facebook.com/events/1990231911294098/

 

Idi na 24sata