To je to što me zanima!

Karlovački električni bicikli prodaju se već od 8000 kuna

Bateriju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela, a s punom se može prijeći do 60 km. Svatko tko želi bicikl, slaže ponudu s inženjerom u tvrtki
Vidi originalni članak

Kada su početkom ljeta javnosti predstavili svoj prvi električni bicikl, inženjeri karlovačke tvrtke ENA nisu ni slutili da će njihov narančasti bicikl izazvati veliku pozornost građana. 

Naime, prvi su električni bicikl napravili po narudžbi udruge Carpe Diem koja je trebala bicikl za projekt – na biciklu bi se do informativnih točaka po gradu prevozili leci s podacima o događanjima u gradu.

Kristina Štedul Fabac/Pixsell

Od tada smo imali dosta upita, posebno tvrtki koje su zainteresirane za nabavku električnih bicikala za svoje djelatnike kojima bi to bila zamjena za automobile. Do sada smo napravili tri prototipa bicikla koji su na korištenju u Karlovcu i Jastrebarskom, a podatke o njima imamo i na internetskim stranicama. Ispitujemo tržište i vjerujem da ćemo za veće narudžbe biti spremni na proljeće. Naši električni bicikli izdvajaju se od ostalih koje proizvode tvrtke u Hrvatskoj retrodizajnom i pristupačnom cijenom. Bicikli su od kvalitetnih materijala, ali s malo opreme pa mogu imati i nižu cijenu.

Primjerice, cijena je narančastog bicikla 15.000 kuna, s manje opreme i cijena bi mogla biti do 8000 kuna – objašnjava Josip Bišćan, jedan od inženjera u tvrtki, koji se bavi dizajnom bicikla. Naime, svatko tko želi električni bicikl s inženjerom u tvrtki složit će ponudu, kao kada kupuje automobil, i odabrati opremu koju želi i može platiti.

Retroizgled rame, koja je napravljena od posebne čelične legure po standardima automobilske i avioindustrije, zatim detalji poput proširenog volana i šireg, udobnog sjedala, glavni su aduti karlovačkog električnog bicikla. Ima snagu motora od 250 W, prijenos sa šest brzina, bateriju koju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela. Kada je puna, moguće je prijeći od 30 do 60 kilometara i voziti do 25 kilometra na sat. U ponudi imaju i moped, koji nalikuje mopedima iz 50-ih godina prošlog stoljeća, sa snagom motora od 1000 W.

Osim muškog, imamo projekt i za ženski bicikl. Naime, suprotno mišljenju, elektrobicikli ne mogu zamijeniti klasične bicikle, već automobile. Obitelji uglavnom trebaju dva vozila ako supružnici rade u raznim smjenama, a ako im je preskupo održavati dva automobila, električnim biciklom može se na posao jer je vožnja udobna i nema velikog zamaranja. U Hrvatskoj odlazak biciklima na posao još nije 'in' kao u drugim zemljama, no vjerujem da će se to promijeniti kazao je Bišćan. 

Idi na 24sata

Komentari 13

  • Baba s cigarom 10.10.2015.

    Eto, bicikl je ružan, cijenu su mu "nabrijali"! Ima električnih bicikla po 3500 kuna. I sad se svi čude zašto kupujemo strane proizvode? Upravo zato što domači proizvođači svojim proizvodima dižu cijene u "nebesa", za naše potrošaće nedostižno.

  • DambaTheBlackMamba 05.10.2015.

    Upravo tako. Prije sam se znao voziti i do 25km do radnog mjesta sa mountain bikom. U ruksaku, 2 rezervna obuća & marenda ... nakon mjesec dana si fit kao sport Billy & zdrav kao konj ;-) Ispravak u zadnjem komentaru: samo bi akumulatori ugrađeni unutar rame, prednji & zadnji motor su u osovini kotača

  • DambaTheBlackMamba 05.10.2015.

    Da u pravo tako, jedan mountain bike na dualni pogon koji samo služi za pojačanje vlastite snage ne kao klasičan e-bike nego kao e-pedelec. Dakle, zamisao je da se ugrade unutar rame 2 motora sa 2 akumulatora koji rade neovisno odnosno po potrebi uz manualnu odnosno automatsku regulaciji raspodjele snage. Snage odnosno kapacitet akumulatora sa odgovarajućim e-motorom su ključni faktori da bi dobio veće brzine na duže relacije. Što mi vrijedi ako svakih 60-80km moram satima puniti akumulator? To što mi današnja tehnologija e-bika nudi je još pre mala razlika u odnosnu na mogućnosti vlastite kondicije da bi opravdala takve cijene. Dok se to ne promjeni radikalno po performansama & cijeni ne vidim razlog zašto skočiti sa klasičnog mountain bika na još ne razvijenu tehniku.

Komentiraj...
Vidi sve komentare