To je to što me zanima!

Kako su uspjeli dobiti milijun kuna od EU da rade svoju igru

Ključni ljudi zagrebačkog Gamechucka u ekskluzivnom intervjuu otkrivaju kako su u samo dvije godine ostvarili povijesni uspjeh na domaćoj gaming sceni.
Vidi originalni članak

Kada je mladi hrvatski gaming studio Gamechuck krajem prošlog mjeseca postao prvi hrvatski developer čija je videoigra odobrena za izdašnu financijsku injekciju fondova Europske unije, čak je i dobar dio domaće gaming zajednice ostao zatečen.

Na kraju krajeva, radi se o startupu koji posluje tek dvije godine, i to još uvijek iz velesajamskih ureda Zicera, inkubatora grada Zagreba; naša game dev scena možda nije među vodećima u svijetu, ali isto je tako u agresivnom zaletu, a do danas je već proizvela nemali broj renomirani(ji)h imena.

Pogledajte ekskluzivni intervju s Gamechuckom:

Unatoč tome, uspjeh za Gamechuck "nije došao preko noći," otkriva njegov suosnivač Igor Kolar. U ekskluzivnom intervjuu za Lvl8., ovaj mladi poduzetnik u usponu objasnio je kako su on i njegov prijatelj i kolega s FER-a, Aleksandar Gavrilović, u samo nekoliko godina izgradili jedan od najperspektivnijih startupa - ne samo u hrvatskoj gaming sferi već i Lijepoj našoj općenito.

Gotovo 150.000 eura koje je tvrtka dobila od Creative Media - EUROPE potprograma Bruxellesa uopće nisu bili presudni za izradu Trip the Ark Fantastica, što ilustrira koliko su uspjeha Kolar i Gavrilović već imali u privlačenju investicija. Ipak, ovaj dodatni kapital omogućit će im da naprave još ambiciozniju igru, a paralelno s time nastave proizvoditi stolne arkade, kao i nove izdanke nišnog žanra vizualnih novela.

Radi se o krajnje diverzificiranom poslovnom modelu koji nikako nije karakterističan za developere čije platne liste nemaju barem troznamenkast broj imena, no Kolar i Gavrilović nastavljaju slijediti tu svestranu strategiju, što i ne čudi, s obzirom na njihova dosadašnja postignuća.

Ne samo da Gamechuck danas ima desetak trajno angažiranih profesionalaca, već također zapošljava puno više kreativaca od prosječnog razvojnog studija. Jan Juračić, glavni scenarist Trip the Ark Fantastica, i sam zvuči iznenađeno kada objašnjava kako srž ove tvrtke ne čine programeri, već glazbenici, crtači i spisatelji poput njega.

I dok formalno obrazovanje vjerojatno nije na odmet, Gamechuckov menadžment pri zapošljavanju je orijentiran isključivo prema sposobnostima kandidata.

- Neki fakulteti [ionako] pate od tehnofobije - objašnjava Kolar, ističući kako je ključ uspjeha u gaming industriji i brojnim drugim modernim sektorima cjeloživotno učenje. Radi se o konceptu koji se u hrvatskoj prosvjeti i na domaćem tržištu rada jedva nazire.

Slavni hrvatski game studio prvu igru napravio je iz Fićeka:

Jednako je teško promovirati ideju videoigara kao zabavnog, edukativnog i umjetničkog medija koji je u najmanju ruku ravnopravan npr. filmu, sjetno objašnjavaju Kolar i Juračić.

- Za iole starije ljude kojima su prva asocijacija na gaming u najboljem slučaju arkade iz '80-ih, videoigre i dalje su 'ono nešto na što se netko ono jednom žalio na dnevniku i prigovarao kako se ljudi previše igraju - ironičan je suosnivač Gamechucka.

Gaming medij Lvl8. slavi šest mjeseci postojanja:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Iako je taj mentalitet po njima apsolutno pogrešan, vjeruju kako je samo pitanje vremena kada će javno mijenje u Hrvatskoj postati naklonjeno videoigrama. Jednom kada se ta nacionalna percepcija promijeni, svi će biti na dobitku, pogotovo domaća, investicija gladna privreda.

Ta prihvaćenost uključivat će ne samo de facto priznavanje videoigara kao umjetnosti, već i legitimnog sporta.

Najbolji trenuci drugog kola League of Legends prvenstva Hrvatske:

Potonja ideja ujedno je i nit vodilja Esports prvenstva Hrvatske, nove inicijative orijentirane na škole i fakultete koja promovira odgovoran pristup videoigrama i priznavanje njihovog enormnog ekonomskog potencijala; kako za ljude s dovoljno talenta i discipline da postanu profesionalni gameri i gamerice, tako i za one koji ne gaje privatan interes za igrama, ali zato mogu raditi u ovoj sferi kao ekonomisti, logističari, informatičari, menadžeri, specijalisti za prodaju, odnose s javnošću i brojna druga zanimanja.

Više o tim razmišljanjima, Trip the Ark Fantasticu, poruci za našu i dalje na gaming indiferentnu vladu te svim ostalim aktualnostima u hrvatskoj gaming industriji i privredi općenito možete saznati iz video intervjua iznad.

Nasmijani direktor Reboota otkrio: "osam godina uspješno gubim novce!"

Idi na 24sata

Komentari 3

  • crotenkista 12.09.2019.

    purgerica prva : Zakasnila s tom porukom. Jer ja vidim mlade ljude gledaju svaki dan na mobitele kod sebe. I imaju slušalice u ušima,a ne paze na promet. Po tvom bi trebali da budu svi bolesni što igraju video igre. Znači po tebi onaj lik koji ima miliju eura u svom đepu da je bolestan? Ja pokušavam dobiti sponzore da se takmičim za 2 000 000 $ zbog video igre. Šta sam ja bolestan što bi igrao video igre? Meni je vidoe igra na mobitelu pomogla da smršavim puni 6 kilograma. A prije nego što sam otišao na operaciju prije 6 godina. Igrao sam video igru ovu World of Tanks koja mi je puno pomogla. Jer dok sam čekao poziv iz bolnice na operaciju igrao sam tu ratnu video. I to mi je opuštalo jer nisam mislio o operaciji u to doba. Ova tvoja poruka mi nije smiješna u opće. Malo je to žalosna tvoja poruka ako tako misliš da su budalaštine i profit. Zašto ti ne igraš video igre pa bi vidjela onda da bi se opustila i drugačije bi mislila.

  • vragmali 11.09.2019.

    Najjače mi bilo kad su putovnice od terorista pilota našli na zgarištu 🤔🤔

  • purgerica prva 11.09.2019.

    Nečuvena globalna budalaština, opasna, čak! Iza igrica i profita slijedi bolest. Već i dijagnozu ima, od Japana do Južne Koreje: HIKIKOMORI. Blago nama, struka šuti, a biznis idiotarija cvjeta.

Komentiraj...
Vidi sve komentare