To je to što me zanima!

Japanci se drže gorivih ćelija: Veliki ih misle graditi zajedno

Automobili s gorivim ćelijama ne mogu ući u širu upotrebu bez mreže stanica za punjenje vodikom, a divovi Toyota, Nissan i Honda zajedno će izgraditi novih 80 stanica. Sad ih ima 101
Vidi originalni članak

Japanski proizvođači automobila objavili su u ponedjeljak da će udružiti snage kako bi u matičnoj zemlji gotovo udvostručili broj stanica za punjenje električnih automobila s gorivim ćelijama.

Toyota, Nissan i Honda oformili su zajednički projekt s velikim plinskim i energetskim tvrtkama, uključujući francuskog proizvođača plinova za industriju Air Liquide, kako bi u iduće četiri godine izgradili 80 novih stanica za punjenje automobila vodikom.

Trenutno ih u Japanu ima 101.

"Držimo da u ovoj fazi postoji značajan prostor za suradnju umjesto da tragamo za područjima na kojima bismo mogli konkurirati jedni drugima", kazao je novinarima izvršni potpredsjednik Toyote Shigeki Terashi.

Osnivanje kompanije "Japan H2 Mobility" (JHyM) vremenski se poklopilo s postroženim propisima o zaštiti okoliša u vodećim gospodarstvima širom svijeta, kojima se potiče razvoj novih čistih automobila i kamiona.

Japan se fokusirao na tehnologiju gorivih ćelija u kojima se u elektrokemijskoj reakciji povezuju vodik i kisik te nastaje eletrična struja.

Automobili s gorivim ćelijama ne mogu ući u širu upotrebu bez mreže stanica za punjenje vodikom i obrnuto i taj je problem dosada bio značajna prepreka širenju tehnologije, tumače stručnjaci u industriji.

Nužno je paralelno poticati gradnju stanica za punjenje vodikom i vozila s gorivim ćelijama kako bi se snizili troškovi, tumače čelnici kompanija.

"Ako proizvođači infrastrukture ne udruže snage, nove stanice za punjenje vodikom obično se koncentriraju u urbanim sredinama", napominje čelnik nove tvrtke Hideki Sugawara.

"Da bismo maksimalno potaknuli potražnju za vozilima s gorivim ćelijama, moramo se geografski širiti", zaključuje on.

Postojeća 101 stanica u Japanu trenutno prema službenim podacima opslužuje oko 2.400 vozila s gorivim ćelijama a njihov nedostatan broj smatra se velikom preprekom za povećanje proizvodnje.

Japanska vlada i automobilska industrija namjeravaju do ožujka 2020. godine otvoriti 160 stanica i uvesti u upotrebu 40 tisuća automobila s gorivim ćelijama.

Vlada također nastoje smanjiti regulativu za taj sektor kako bi se smanjili troškovi.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • JosipKrunić 05.03.2018.

    Bravo japan 👏👏👏👏

  • Latz 05.03.2018.

    Kad se pogrešni termin uvriježi -- glupost -- ćelija s gorivom nije goriva ćelija, jer ne gori ćelija nego se ona puni gorivom (u ovom slučaju vodikom).....

  • TechExpert 05.03.2018.

    Prica se el. automobilima kao da na podrucju baterija nikad nece biti napretka! Vec nas za 2-3 godine ceka masovna proizvodnja solid state baterija, Samsung ce vjerojatno zgaziti ekipu i napraviti takve baterije i prije. Punjenje za manje od 10 min, domet od 1500km na vise, za proizvodnju nece trebati nikakvi dragocjeni i rijetki metali. Samo, nisu u igri jedino solid state baterije, tu su i baterije temeljene na grafenu, baterije temeljene na staklu, jedan mali milijun istrazivanja se pokrenuo zadnjih par mjeseci. Ta industrija samo ceka da eksplodira, a onda krece rapsodija u smislu baterija i mogucnosti koje ce milijarde eura ulaganja donjeti! Vodik s druge strane zahtjeva cijelu mrezu transporta, Problematican je za skladistenje, netko ga treba proizvesti, dostaviti cisternama itd itd. Previse problema na putu ni za sto! Da ne kazemo koliko bi takvi lobiji nabijali cijenu vodika jer velika vecina ljudi ne bi imala mogucnost proizvoditi vodik iz elektrolize doma! S druge strane imamo nove tipove baterije koje dolaze, elektricne motore koji imaju najbolje performanse i najbolju iskoristivost, cijene el. panela koje eksponencijalno idu dolje! Vodik nema apsolutno nikakve sanse, a to je shvatila i Toyota jer se vise okrece el. automobilima i polako napusta ovaj koncept, medjutim i dalje iz nekog samo njima poznatog razloga guraju ovu propalu ideju...

Komentiraj...
Vidi sve komentare