Za razliku od konkurencije, koja se kune u downsizing, Mazda je krenula potpuno drugim smjerom i uložila napore u to da poboljša postojeće. Strojarskom genijalnošću uspjeli su veliki dvolitreni motor s relativno malom snagom učiniti vrlo štedljivim - tijekom testa u gradskoj vožnji po hladnom vremenu prolazili samo s 7,4 litre na 100 kilometara.
U tome veliku ulogu ima i mjenjač s netipično dugim prijenosnim omjerima. Motor zbog toga u većini režima radi na niskim okretajima, ali pri pretjecanju zato treba nešto strpljenja kako bi pokazao svih 120 KS.
No uz inzistiranje pokazuje prave sportske performanse, a takvom stilu vožnje u prilog idu i odlično odmjerene komadne - vrlo precizan upravljač, brza i kratka ručica mjenjača te sjajno podešen ovjes.
Za prtljažnik ne treba doplata
Jedino što nam je zasmetalo na trojki Sedan je izvedba prtljažnika. Nosači vrata jeftino su izvedeni, a najviše smeta što su opruge preslabe, pa vrata padaju ako nisu u gornjem položaju. Uz to, s 419 litara prtljažnik nije baš rekorder klase. S druge strane je besplatan - kod Mazda3 Sedan i Sport karoserijske izvedbe imaju istu cijenu!
Kvalitetan interijer i bogata oprema
Unutrašnjost nove Mazde 3 oduševljava kvalitetom izrade i materijalima. Pored Audija A3 u samom je vrhu klase. Uz to, bogati paket Attraction donosi grijana prednja sjedala, automatske brisače i sl.
Mazda3 G120 Attraction Sedan
TVORNIČKI PODACI
masa: 1245 kg
dimenzije: 458x179x145cm
obujam: 1998 ccm
snaga: 88 kW/120 KS
ubrzanje (0-100km/h): 8,8 s
najveća brzina: 198 km/h
potrošnja: 5,1 l /100 km
CIJENA: 165.240 kn (testni model) 161.340 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Toyota Auris, VW Golf, Opel Astra, Renault Mégane