Još otkako je Tesla u rujnu 2014. godine predstavio Autopilot, ta napredna značajka pomoći vozaču predmet je rasprava.
To se dodatno pojačalo kad je, u travnju u Teksasu, dvoje ljudi poginulo nakon što se Teslin Model S zabio u drvo i planuo, bez ikoga na vozačkom mjestu. Jedan od stradalih muškaraca nalazio se na suvozačevom, a drugi na stražnjem sjedalu.
Preliminarni podaci istrage potvrdili su kako Teslin Autopilot nije bio 'dostupan' u trenutku nesreće, no moguće je da bio uključen tempomat.
Istraga je potvrdila tvrdnje osnivača kompanije Elon Muska koji je tada govorio da bi za rad autopilota na toj cesti bile potrebne iscrtane trake, čega nije bilo.
Policija još nije došla do konačnog zaključka o uzroku nesreće. Policijski službenik okruga Harris kod Houstona Mark Herman izjavio je kako su forenzičari prema položaju izgorenih tijela nakon udara u drvo utvrdili da nitko nije upravljao vozilom. No, snimka nadzorne kamere kuće u blizini koje se dogodila nesreća, pokazuje kako jednog od muškaraca kako sjedi na vozačevom mjestu.
Kompanija je nekoliko puta već prethodno upozorila kako Autopilot nije potpuno autonomni sustav i da još zahtijeva stalnu pažnju na cesti prilikom korištenja.
- Tu pozornost Tesla provjerava samo jednim senzorom na upravljaču, čime je ostavljen prostor za zloupotrebu - upozorio je američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa još prošle godine.