Njemačka vlada planira uvođenje zakona koji bi regulirao propagandne sadržaje na internetu što se posebice odnosi na tzv. influencere čiji prilozi su često plaćeni kao reklama, a da nisu kao takvi prepoznati.
- Smatramo da se razumije samo po sebi da prilozi za koje netko plati, budu označeni kao reklame - rekao je državni tajnik u njemačkom ministarstvu pravosuđa Gerd Billen za javni servis ZDF.
Najava zakona je reakcija na pravnu nesigurnost kada je u pitanju širenje sadržaja preko platformi poput Instagrama.
Početkom godine sud u Karlsruheu je „influencericu“ Pamelu Reif, koja na Instagramu ima preko četiri milijuna pratitelja prisilio da svoje sadržaje na kojima se nalaze linkovi na online trgovine označi kao reklame.
U jednom drugom slučaju sud u Münchenu je u slučaju Cathy Hummels zaključio kako je „opće poznato“ da ona radi reklamu za razne marke pa da prema tome nije potrebno postove označavati kao reklamu.
- Novi zakon bi trebao olakšati definiciju toga kada neki post na Instagramu postaje reklama i tako otkloniti nesigurnosti koje se pojavljuju u ovom sektoru - rekao je Billen.
Tzv. 'Influenceri' imaju velik utjecaj na publiku, pogotovo mlađu, te su stoga njihovi kanali zanimljiva platforma za komercijalne kompanije prije svega u sektoru mode i lifestyle-a.