Sve je krenulo kao ideja. Što kad bi ljudima unaprijed platio za njihovu rabljenu robu, bez garancije da će ti je predati?
Poduzetnik Yusuke Mitsumoto (36) odlučio je to testirati, a stvar je nadmašila sva očekivanja. Za samo 16 sati imao je otkupljene robe koja bi ga koštala 3,2 milijuna dolara i odlučio je ugasiti servis. Sljedeći dan počele su mu stizati gomile gadgeta i odjeće, a radnici njegovog startupa u Tokiju morali su kao na traci sortirati robu. Kako piše Bloomberg, skoro svaki deseti prodavač nije isporučio obećano.
Sve je to Mitsumota inspiriralo da servis ponovno lansira pod nazivom Cash i u kolovozu je počeo graditi inventar za svoj web buvljak. Dnevni limit mu je nešto manji od 90.000 dolara, a sada otkupljuju pametne telefone, luksuzne torbice, satove, odjeću i druge specifične predmete.
Kupci moraju fotografirati predmete i onda dobivaju ponudu oko koje se ne pregovara. Cijene se automatski određuju prema drugim second-hand trgovinama, a Cash zarađuje od preprodaje. Mitsumoto je u ovom poslu već 20-ak godina, a za najnoviji projekt kaže da je bio društveni eksperiment u kojem je htio vidjeti koliko će biti više dobrih ljudi.
Bloomberg piše kako je tržište rabljenom robom iznimno jako u Japanu, a Mitsumoto je najnovijom idejom uspio doći i do onih koji su bili zadnji otpor - ljudi koji nisu imali vremena ili volje fotografirati predmete, slagati opise i cjenkati se s kupcima. To je privuklo interes puno većih, pa mu je Keishi Kameyama, jedan od najbogatijih Japanaca ponudio da će otkupiti Cash. Mitsumoto je pristao na iznos od 62 milijuna dolara, ali je i dalje ostao voditi projekt.
Kameyama je vlasnik medijskog carstva DMM.com, a Matsumoto je upravo takve tvrtke vidio kao prijetnju za sve koji se upuste u online biznis.
- Nikad ne znaš kad će lansirati svoju verziju i postati ogromna konkurencija. Mislio sam da je najbolje da se barem sastanem s njime - ispričao je. Samo tjedan dana nakon što su se oni dogovorili, stigla je konkurentna trgovina drugog diva - Mercarija.
Kameyama je priznao da su dali velik iznos, ali kaže i da poslovanje na internetu nije uvijek oko opreme i kapitala, već da su potrebni i intuicija, smisao za dizajn i sposobnost da pokreneš neki servis.