To je to što me zanima!

I po električnim automobilima Hrvatska je na europskom dnu

Unatoč obilnim poticajima i besplatnom punjenju strujom, Hrvatska je na samom začelju Europske unije po prodaji električnih automobila. Najviše se prodaju u Skandinaviji
Vidi originalni članak

S 0,2 posto udjela električnih automobila (čisti električni auti i plug in hibridi) među ukupno prodanim novim automobilima u 2018. godini Hrvatska je na samom začelju Europske unije. Jednako loš udio imaju još samo Poljska i Latvija, a u svim drugim državama Europske unije električni auti su popularniji. Iako je njihov broj posljednjih godina osjetno porastao, električni auti u Hrvatskoj i dalje igraju zanemarivu ulogu. Prošle ih je godine, unatoč izdašnim poticajima u iznosu do 80.000 kuna prodano samo 145 primjeraka. Za usporedbu, u isto vrijeme je prodano 32.940 benzinskih i 25.618 dizelskih novih automobila. Popularnosti električnih auta u Hrvatskoj nije pomogla niti činjenica da je Hrvatska još uvijek jedina država u Europskoj uniji gdje je punjenje auta električnom energijom gotovo na svim punionicama besplatno. 

Ušteda koju pružaju, raskošni poticaji i ekološka komponenta očito nisu dovoljni kako bi nadvladali najvažniji problem električnih automobila, visoku cijenu. Slično je i u ostatku Europe. Veći udio električni automobili bilježe u bogatijim i razvijenijim državama, dok je na istoku stanje loše kao i kod nas. Najveći udio električnih automobila u ukupnoj prodaji ima Norveška, čak 49,1 %. Ovaj velik postotak posljedica je stroge porezne politike zbog koje benzinski i dizelski auti u Norveškoj stoje i dvostruko više nego u ostatku Europe te su mnogo skuplji od električnih. Na drugom i trećem mjestu su neke od najbogatijih država Europe, Švedska s udjelom od 8 % i Nizozemska s 6,7 %. Na dnu ljestvice su pored Hrvatske Latvija i Poljska s 0,2 %, a Slovačka i Grčka imaju 0,3 %. Na najvećim tržištima u Europi električni auti su u prosjeku čak 10 puta popularniji nego u Hrvatskoj. Njemačka ima udio 2 %, Velika Britanija 2,5 %, a Francuska 2,1 %. S druge strane Talijani nimalo ne vole električne aute, kod njih ih se prodaje samo 0,5 %.

Što se tiče broja ukupno prodanih električnih automobila, na vrhu je Norveška sa 72.633 prodanih primjeraka. U Njemačkoj ih je prodano 67.658, a u Velikoj Britaniji 59.947.

Popularnost električnih automobila u Hrvatskoj ne bi trebala znatno rasti niti u godinama koje dolaze. Poticajima se pokriva samo mali broj automobila, a sve više punionica naplaćuje struju što će odvratiti još više kupaca.

Idi na 24sata

Komentari 91

  • 18.06.2019.

    Pa znamo da smo po svemu na dnu, cemu nabrajati po kategorijama, kad smo kao narod dno dna, s ovako munjenim i primitivnim narodom bolju politicku scenu necemo docekati pa tako ni bolje sutra, jer ne kazu bez veze, kakav narod, takva vlast, politika nam je slika i prilika nas samih, degenerican narod, degenericna drzava...

  • 17.06.2019.

    A kako može biti drugačije sa nesposobnim ministrima financija koji nas samo zadužuju i onda se time hvale kao uspjehom.

  • Noordung 17.06.2019.

    Pa bolje da smo pri dnu sto se tice el.vozila kad svabo ili japanac bude smio napraviti na vodik serijsko vozilo onda neka budemo pri vrhu jer ova el. vozila nisu ekoloska pocevsi od materijala od kojih su napravljeni do baterija koje traju 10 godina pa ih treba zamijeniti a kamo onda sa njima(starij baterije od Lead acid do 96% se mogu reciklirati problem je tezina i kapacitet, a novije lithium-ion i solid-state e to je drukcija pricamozda za 10 god. razviju teh. gdje ce 100% reci). A Struju (el. energiju) treba proizvest iz obnovljivih izvora jedna Danska koja je ulozila milijarde dolara do danas a do 2030 ce uloziti jos 30 milijardi dolara i kao vodeca zemlja u obnovljivoj enrgiji do danas pokriva 40% svoji potreba a ostatak svijeta tek 1% i gdje je tu ekologija.

Komentiraj...
Vidi sve komentare