U pogledu elektrifikacije, Hyundai je jedna od najnaprednijih svjetskih marki. Gotovo 75 posto ponude korejskog proizvođača je na neki način elektrificirano. Hyundai je do danas prodao više od 600.000 elektrificiranih auta, a ponuda im se sastoji od takozvanih Mild hibrida s 48 voltnim sustavom, klasičnih hibrida, plug-in hibrida, električnih auta, a kao svjetski raritet nude i serijski auto s pongom na gorive ćelije.
Električnu ponudu Hyundaija proširila je i popularna Kona u hibridnoj verziji, a velike promjene doživio je i Ioniq, prvi auto na svijetu koji se nudi u hibridnoj, plug in hibridnoj i električnoj verziji. Oba automobila imali smo priliku voziti i detaljno provjeriti na svjetskoj prezentaciji u Nizozemskoj.
Najvažnija novost kod obnovljenog električnog Ioniqa je baterija većeg kapaciteta (38,3 kWh) zahvaljujući kojoj automobil sada ima povećani doseg. Prema tvorničkim podacima s jednim punjenjem Ioniq može prevaliti 311 kilometara, što je prilično realno jer mi smo na testnim vožnjama ostvarivali i prosjek potrošnje kojim bi prevalili i više od 340 kilometara. Novi Ioniq ima električni motor snage 136 KS te unaprijeđeni punjač kojim se blago povećala brzina punjenja izmjeničnom strujom. Kada je spojen na brzi punjač s istosmjernom strujom Ioniq se do 80 posto kapaciteta napuni za malo manje od sat vremena.
I dizajnerski je Ioniq dosta promijenjen. Nova prednja maska, nova prednja i stražnja svjetla, naplatci i drugi detalji znatno mijenjaju ‘karakter’ auta. U unutrašnjosti se sada nudi vrlo veliki dodirni zaslon promjera 10,25 inča, a auto je dobio i sustav Bluelink koji omogućava povezivanje auta s mobitelom, njegovo daljinsko zaključavanje i otključavanje, paljenje grijanja na daljinu, inteligentno upravljanje glasom i druge zanimljive funkcije. Isti sustav će uskoro dobiti i svi drugi Hyundaijevi modeli u ponudi.
Kona, jedan od najpopularnijih malih SUV-ova je nakon benzinske, dizelske i poputno električne verzije dobila i hibridnu. Pogon se sastoji od 1,6-litrenog benzinskog motora snage 105 KS, no zahvaljujući dodatnom električnom motoru, ukupna snaga sustava iznosi 141 KS. To je dovoljno za solidne performanse u kombinaciji s vrlo niskom potrošnjom. Hyundai je deklarira na 3,9 l/100 km, a mi smo na testnoj ruti ovisno o stilu vožnje trošili između 4 i 6 litara na 100 kilometara. Za razliku od sličnih hibridnih modela kakve nudi konkurencija Kona nema CVT mjenjač bez brzina, već automatik s dvostrukom spojkom što će se posebno svidjeti onima koji vole življu vožnju. I Kona Hybrid je dobila veliki zaslon promjera 10,25 inča i novi Bluelink.
Oba noviteta marke Hyundai u Hrvatskoj će se moći naručiti od kraja ovog mjeseca. Cijene se za sada ne znaju.