Hrvatski Telekom objavio je Izvještaj o održivosti za 2022. godinu, kojeg izdaje već 19 godina, a u sklopu kojeg je prikazan napredak kojeg svake godine postiže po pitanju održivog razvoja i društvene odgovornosti koji su sastavnim dijelom poslovanja i razvoja HT Grupe.
Strateški pristup održivosti Hrvatskog Telekoma temelji se na tri ključna područja djelovanja: klimatske promjene, resursna učinkovitost i digitalna uključivost.
Od klimatskih ciljeva prvi je već ostvaren te HT više od dvije godine koristi 100 posto električne energije iz obnovljivih izvora. Ostali ciljevi kojima se aktivno upravlja su: neto nulta stopa emisija stakleničkih plinova za izravnu i neizravnu potrošnju energije unutar organizacije do 2025. godine; smanjenje emisija stakleničkih plinova u lancu vrijednosti za 55 % do 2030. godine u usporedbi s 2020. godinom; te neto nulta stopa emisija stakleničkih plinova u lancu vrijednosti do 2040. godine, navodi HT.
U promatranom trogodišnjem ciklusu, od 2020. do 2022. godine, Hrvatski Telekom uspješno je smanjio ukupne emisija stakleničkih plinova za čak 55 % (8230 tona emisija CO2 manje), količinu otpada za 81 % (1869 tone), potrošnju energije za 7,6 %, a potrošnju papira za 20 % (7 tona). U 2022. godini potpisan je i prvi korporativni vPPA sporazum ovog tipa u Hrvatskoj čime je podmirena znatna količina potreba za električnom energijom iz obnovljivih izvora u budućnosti, a kroz nagrađivana smart city rješenja te s mrežom više od 250 e-punionica u više od 90 gradova, koje su omogućile da oko 1800 tona CO2 ne bude ispušteno u zrak, HT je doprinio povećanju kvalitete života, očuvanju okoliša i „zelene“ mobilnosti.
HT Grupa pristupa holistički odgovornom korištenju resursa i primjeni načela kružnog gospodarstva. U skladu s time tijekom 2023. godine prikupljeno je rekordnih 339.778 različitih elektroničkih uređaja koji su odgovorno zbrinuti. U potpunosti je ispunjen cilj potpunog zbrinjavanje HT-ovog tehnološkog otpada, uvedeno je održivo pakiranje za gotovo sve HT-ove proizvode, a uspješno je ostvaren i cilj povećanja stope vraćenih mobilnih uređaja u odnosu na prodane u prethodnoj godini, a postavljeni su i još ambiciozniji ciljevi za naredne godine, navode u kompaniji.
HT-ova ulaganja u digitalizaciju Hrvatske su u 2022. godini iznosila 231 milijun eura, a ukupno u protekle tri godine 708 milijuna eura. Nastavili su i s daljnjim razvojem 5G mreže koja pokriva 100 gradova i više od dva milijuna ljudi te sa širenjem optičke mreže, kojom je u 2022. godini pokriveno novih 100.000 kućanstava, uz plan pokrivanja 1 milijun kućanstava.
Digitalna uključivost važan je aspekt društvenog djelovanja Hrvatskog Telekoma. Putem programa Generacija NOW HT je do sada uložio gotovo 650 tisuća eura u STEM obrazovanje djece i mladih, a u programu je dosad sudjelovalo više od 360 obrazovnih ustanova, od čega više od 140 samo u 2022. godini, dok je nacionalni program digitalne edukacije Generacije zajedno proširen te je krajem godine obuhvaćao 54 doma za starije i nemoćne osobe diljem Hrvatske.
Angažman zaposlenika lani je dosegnuo rekordnu razinu, a u sklopu cjelovitog karijernog puta samo tijekom 2022. godine 1000 zaposlenika je napredovalo u karijeri te je održano gotovo 128.000 sati edukacija i usavršavanja. Zahvaljujući brojnim inicijativama, HT je u 2022. godini bio najnagrađivaniji poslodavac, potvrđen mu je i status Poslodavca Partnera te je prepoznat kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj.
Kad je riječ o korporativnom upravljanju, HT je dobio najvišu ocjenu u HANFA-inom godišnjem izvješću o korporativnom upravljanju, treću godinu zaredom osvojio je nagradu Zagrebačke burze „Dionica godine“, a osvojio je i nagradu „Dionica s najvećim prometom“. Na međunarodnoj razini HT je prepoznat kao jedna od najetičnijih svjetskih kompanija, što je prvi put da je hrvatska kompanija dobila takvo priznanje, uvršten je i na prestižnu listu Europskih klimatskih lidera te je ponovno zaslužio priznanje Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj.