Hrvatski Telekom izvijestio je kako je u utorak u 13 sati u potpunosti normaliziran telekomunikacijski promet, nakon što je kvar na njihovu sustavu izazvao velike teškoće u cijeloj državi.
Problemi u korištenju njihovih usluga krenuli su u ranim jutarnjim satima, a iz HT-a kažu kako niti u jednom trenutku nije bilo potpunog prekida usluga. Upravo zbog toga korisnike nisu dužni obeštetiti.
Što se točno dogodilo bit će poznato tek nakon detaljne analize HT-a i njihovih partnera. Odbačena je mogućnost hakerskog napada, a pretpostavlja se da je uzrok svemu kvar mrežne opreme.
Upravo o hakerskom napadu špekuliralo se tijekom utorka, a na Twitteru KuNaNetw0rk stajala je čak i poruka kako oni stoje iza DDoS napada, uz tvit u kojem se prijetilo i drugim operaterima. No, kako doznajemo iz policije, oni iz Hrvatskog Telekoma nisu dobili nikakvu prijavu o hakerskom napadu.
DDoS (Distributed Denial-of-service) je inače napad u kojem se sprječava pristup sustavu korištenjem brojnih resursa, a najčešće se radi o preopterećenju računalne mreže slanjem velikog broja zahtjeva koji blokiraju normalni promet prema tim sustavima.
Zbog pada mreže HT-a ljekarne nisu mogle pristupiti receptima i uputnicama, problema je bilo u naplati i podizanju novca na bankomatima, kod onih koji su na HT-ovoj liniji, a zbog istog su razloga izvan funkcije bile i neke poslovnice banaka. Zagrebačka burza također je morala odgoditi početak trgovanja. Za hitnu službu 112 preusmjeravanjem su osigurali nesmetanu dostupnost.