Orc Dentist je ime nadolazećeg fantasy simulatora zubarstva domaće produkcije koji dolazi iz mladih i izopačenih umova hrvatskog studija Pixel Cabaret.
Kako smo uvijek zainteresirani za regionalnu game dev scenu i urnebesno sulude ideje, ovih smo dana popričali s Lovrom Nolom, osnivačem Machina škole game dizajna u kojoj se Pixel Cabaret i "inkubirao" te Sinišom Bahunom, aklamiranim scenaristom, iskusnim game developerom i osnivačem Pixel Cabareta koji će nam krajem ove godine uz malo sreće dostaviti kvalitetnu, originalnu i krajnje humorističnu igru za PC, Android i iOS.
Pa, pročitajte što nam je Lovro rekao o Siniši, a Siniša o svojoj igri, uzorima i inspiracijama te brojnim drugim ozbiljno neozbiljnim temama kao što su dentalni šišmiši, reklamni zmajevi i interaktivne alegorije za moderne intelektualce.
IGN Adria: Tko je i pobogu kako došao na ideju o fantasy simulatoru zubarstva?
Lovro Nola: Ideja se rodila jedne kišne noći kada je vođa tima, Siniša Bahun, ostao bez kaladonta i čačkalica u kući. Nakon obilne večere, nešto mu je zapelo između kutnjaka. Pokušao se toga osloboditi na sve moguće načine. Čačkao si je zube debelom vilicom, izravnatom zihericom, listom biljke iz vaze... Jednostavno nije išlo. Pa ga je to navelo na logičan zaključak da mu u ustima nije žlundra od pršuta, već nekakvo čudovište. Kako je Sinke po zanimanju scenarist, počeo je pisuckati varijante na ideju, i ubrzo se stvorio „lore“ Orc Dentista.
Kako i kada je nastao Pixel Cabaret?
Siniša Bahun: Priča načelno počinje u zagrebačkoj gaming školi Machina, koja je postala važan rasadnik hrvatske gamedev scene i jedan od čimbenika njenog razvitka zadnjih par godina. Tu se svašta pametnog da naučiti, a i super je što se ljudi brzo povezuju i odmah dogovaraju projekte. Netko crta, netko piše, netko programira... Na kraju se svašta zanimljivo dobije. Kao i mnogi drugi timovi, Pixel Cabaret je pod Machininim sustavom inkubacije, što znači da nas njihovi predavači drže u inkubatorima i ohrabruju da se izlegnemo na tržište.
LN: Sam Pixel Cabaret je nastao na inicijativu Siniše. Zanimljivo je da je njegov otac bio stvarni cabaretski majstor, pa možemo reći da samo nastavljamo već uhodan biznis.
Kakav ste gameplay zamislili? Imate kakve uzore tipa Surgeon Simulator?
SB: Igra je zamišljena otprilike ovako: igrač se nalazi u ulozi zubara za fantazijska bića. Svaki nivo je zapravo novi pacijent s nekim stomatološkim problemom. Uklete fistule, crvotočine u caklini, fantomski sjekutići, dentalni šišmiši koji vise sa gornje čeljusti... to su samo neke od stvari s kojima se mora baviti. Svaka od njih proizvodi bol kod pacijenta, što se vidi po mjeraču iste, takozvanom painmeteru.
Kad igraču ne ide dobro, bol raste. Nakon što prijeđe kritičnu točku, pacijent se diže iz stolice i namlati trapavog zubara. Znači, nije u interesu igrača samo da riješi pacijenta boli, već i da lik kojeg tumači izvuče živu glavu na kraju nivoa.
U praksi, veliki uzor za igru nam je Trauma Center japanskog Atlusa. Posrijedi je anime simulacija kirurgije koja je postigla zapažen uspjeh na Nintendovim konzolama. Sviđala nam se njihova postignuta kombinacija relativno jednostavnih mehanika sa kontrolom kaosa na ekranu. Pokušavamo dobiti sličan učinak u Orc Dentistu.
Možemo saznati nešto o samoj priči Orc Dentista?
SB: Priča se vrti oko jednog sasvim nekonvencionalnog pripadnika orkovske rase, kojeg zasad zovemo „Preča“. Umjesto ljubavi prema sjekiri i štitu, njemu su oduvijek bile draže knjige. Posebno se zainteresirao za dentalnu medicinu, te je na kraju sklepao svoju zubarsku stolicu i otvorio malu šumsku ordinaciju. Nitko ga baš previše nije doživljavao, i uglavnom su ga svi mlatili za bolove pri popravcima zuba. No, on se s time pomirio i nastavio svoju zubarsku karijeru.
Međutim, naš junak nije običan štreberko. Sva ta naobrazba i težak život ostavili su traga, pa je razvio cinizam i skepticizam u vezi svega što ga okružuje. A kad jednog dana, slučajem ili sudbinom, nađe tajanstveni zubarski artefakt zvan zlatna bušilica, stvari se počinju ubrzano mijenjati. I ono što je počelo kao mala zubarska praksa u šumi, postaje avantura koja će spasiti sve rase i vrste svijeta.
Tko ima najviše karijesa u Pixel Cabaretu?
SB: Pixel Cabaret ima sve skupa dva mosta, tri karijesa, pet krunica, osam plombi i dvije kapi gnoja. Evo, sada sve znate. Inače su to povjerljivi podaci.
Iskreno, koliko se na ljestvici od jedan do "radimo igru o orku zubaru" bojite zubara?
SB: Ma što bi se bojali? Strah je samo stanje uma. Ako se čovjek boji kad mu netko sa bušilicom drnda po ustima, to je isključivo njegov problem.
Orc Dentist izlazi za PC, Android i iOS krajem ove godine.
Cijeli intervju pročitajte na IGN Adria