Imali smo jednog putnika koji je u vozilu ostavio pohanu piletinu. Imali smo i putnike koji su zaboravljali dokumente za razvod, krunicu, mjerač za glukozu u krvi. Negdje je mislim čak prijavljeno i da je putnik zaboravio jet-pack, priča nam Kasia Kugaudo, direktorica Uberovog odjela za odnose s korisnicima u Krakovu.
Taj odjel dio je Uberovog centra za izvrsnost (COE) u kojem se brinu za što bolje i kvalitetnije vožnje. Oni pružaju korisničku podršku prilikom sudara, incidenata, svađa. Detektiraju zlonamjernu upotrebu aplikacije te osiguravaju da se izgubljene i pronađene stvari vrate putnicima.
Kasia objašnjava kako se u Uberu redovito zaboravljaju mobiteli, novčanici i ključevi, a da su 'najzaboravljiviji putnici' oni u Španjolskoj.
- Oni najviše zaboravljaju jer izgleda da su opušteni. Najmanje zaboravljaju u Ukrajini, a onda slijede Rumunjska, Irska i Hrvatska - dodaje Kasia.
Centar za izvrsnost u Krakovu samo je jedan od 10 takvih Uberovih centara diljem svijeta. Pokriva područje srednjoistočne Europe tj. 11 zemalja - Austriju, Belgiju, Češku, Hrvatsku, Francusku, Njemačku, Italiju, Poljsku, Rumunjsku, Švicarsku i Ukrajinu.
Upravo za potonju Kasia kaže da imaju najviše problema.
- Tamo imamo najviše prijava nesreća, incidenata i svađanja s vozačima. Tamo baš moramo često reagirati i rješavati problema. Najmirniji su pak u Hrvatskoj. Ne znam jesu li tamo vozači najoprezniji i najbolji ili ljudi ne žele ništa prijavljivati - kaže Kasia koja ističe kako se svaka ocjena Uberovog vozača oprezno analizira.
Mnogi misle da se ocjenjivanjem Uberovih vozača bavi samo softver. Tu je zapravo puno više ljudi iza toga. Oni analiziraju te podatke, brinu se o vozačima i prate gotovo sve upotrebe aplikacije - objašnjava Kasia i dodaje kako se centar u Krakovu svakog mjeseca širi.
- Ukupno na cijeloj korisničkoj podršci samo u Krakovu radi 250 ljudi, a planiramo se širiti na 300 do kraja godine. Svaki mjesec zapošljavamo. Za svaku državu tu rade agenti koji poznaju jezik te zemlje. Naravno, to su najčešće upravo ljudi iz tih zemalja. Tako ovdje ima 25 Rumunja, 17 Hrvata, 59 Ukrajinaca itd. - priča Kasia.
U Uberovom centru za izvrsnost u Krakov naletjeli smo tek na troje Hrvata. S obzirom da su bili u gužvi samo su nam kratko dobacili da im je u centru odlično i da vole Krakov.
U centru najčešće dolaze raditi mladi i to poslije fakulteta. Upravo i sada imaju natječaj za agente za nekoliko tržišta, uključujući i hrvatsko.
- Sve je podređeno tome da se pruži što kvalitetnija vožnja putnicima. Zato ovaj posao radi 4000 ljudi diljem svijeta, a svakog dana i sve više njih. Morate znati i da su svi naši vozači i putnici 100 posto osigurani - dodaje Kasia.