Hrvatski autoklub objavio je rezultate testiranja autosjedalica za djecu. Testu su podvrgnute 43 sjedalice, a zabrinjavajući je broj onih loše ocijenjenih.
Pobjednik je testiranja sjedalica Recaro Privia & Recaro Fix namijenjena grupi 0+, odnosno novorođenčadi i vrlo maloj djeci do 13 kilograma težine ili starosti od otprilike godinu i pol dana, koja se postavlja u smjeru suprotnom od smjera vožnje
Od 34 proizvoda samo je ona dobila maksimalnu ocjenu vrlo dobar, dok je na testu s neprolaznom ocjenom završilo čak 5 kandidatkinja čiji će proizvođači očito u budućnosti morati dodatno poraditi na nekim karakteristikama, priopćili su iz HAK-a.
Najveći broj dječjih auto sjedalica, njih čak 19, zaradilo je ocjenu dobar te se ukupnim rezultatom smjestilo na korak do maksimuma. Od preostalih kandidatkinja, 5 sjedalica dobilo je ocjenu zadovoljavajuće, dok su se 4 na kraju ipak provukle s jedva dovoljnom ukupnom ocjenom.
Autosjedalice su europski autoklubovi podvrgnuli detaljnim i preciznim mjerenjima prema najvažnijim kriterijima sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomiji, čišćenju i izradi te upotrebi štetnih sastojaka.
Svaki kriterij imao je nekoliko potkriterija pa se tako kod sigurnosti posebna pozornost posvetila zaštiti pri frontalnom i bočnom sudaru te zatezanju pojasa i stabilnosti pri učvršćivanju na sjedalo u automobilu. U pogledu jednostavnosti korištenja i ergonomije pratili su se detalji kao što su kompliciranost montaže ili mogućnost pogrešnog postavljanja, jednostavnost vezanja djeteta u sjedalici te razumljivost uputstava i upozorenja, a vodilo se računa i o prostranosti sjedalice, komforu i poziciji sjedenja te količini mjesta koje će sjedalica zauzeti u samom automobilu.
Čišćenje i kvaliteta završne obrade činili su treći ključan faktor testa, dok je posljednji segment predstavljala upotreba štetnih sastojaka prilikom izrade sjedalice i u tom je dijelu rezultat tek u dva slučaja ispao poražavajući.
Prilikom testiranja svaka je sjedalica mogla zaslužiti jednu od pet ocjena.
Maksimalan rezultat donosio je ocjenu vrlo dobar, a onda su redom prema slabijem slijedile ocjene dobar, zadovoljavajući, jedva dovoljan i loš.
Recaro Privia & Recaro Fix imaju ISOFIX- bazu, koja je sastavni dio seta, a koja ostaje u vozilu nakon montaže, a to značajno pojednostavljuje postavljanje, no, nažalost, ukupna ocjena odnosi se samo na montažu sa spomenutim postoljem pa biste u slučaju da želite nabaviti sjedalicu Recaro Privia & Recaro Fix morali provjeriti odgovara li ona vašem automobilu, kažu u HAK-u.
Naime, montira li se sjedalica bez postolja ili baze, odnosno uz pomoć sigurnosnog pojasa u vozilu, ukupna ocjena na kraju se ipak smanjuje. Koristite li bazu, jedini nedostatak jest u tome što će sjedalica zauzeti nešto više prostora u automobilu pa u tom kriteriju Recaro prolazi sa "samo" zadovoljavajućom ocjenom. Svi ostali kriteriji Recaru donose ili maksimalnu (vrlo dobar) ili ocjenu odmah ispod toga (dobar).
Recaro Privia & Recaro Fix tako se može pohvaliti vrlo niskim rizikom od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobrim zatezanjem pojasa i stabilnošću u vozilu, vrlo malom opasnošću od nepravilne montaže, lako razumljivim uputstvima i upozorenjima, jednostavnošću korištenja i zakopčavanja, malom težinom, dobrim osloncem za noge i kvalitetnim materijalima koji je ispunjavaju, dobrim pogledom izvan vozila i udobnom pozicijom sjedenja, prostranošću mjesta namijenjenog djetetu, lakim skidanjem presvlake i njezinim održavanjem, dobrom završnom obradom i vrlo niskim udjelom štetnih sastojaka korištenih pri izradi. Doista sjajan rezultat jer rijetko ili čak nikad na kraju naših testiranja ne dobivamo odlikaše.
Upravo zbog toga Recaro Privia & Recaro Fix pravi je primjer odlične dječje autosjedalice i pokazuje smjer u kojem bi proizvođači trebali krenuti ako u budućnosti žele do boljih rezultata.
Ovogodišnje testiranje pokazalo je kako korištenje sjedalica iz grupe 0+ ipak nije i garancija apsolutne zaštite. Od sjedalica koje uopće nisu prošle na našem testu sve su pripadale upravo ovoj skupini. Riječ je o dvije sjedalice Inglesine (Huggy Prime, Huggy Prime & Base Huggy Isofix), dvije sjedalice Silver Crossa (Simplicity, Simplicity & ISOFIX-Base) i jednoj ABC Designa (Risus & Risus Isofix Base).
Kod proizvoda Inglesine problem predstavljaju vrlo visoki rizici od ozljeda u bočnom sudaru i neznatno povećana kontaminacija, a vlasnik osnovnog Huggy Primea mučit će se i s učvršćivanjem sjedalice za sjedalo automobila.
Kod ABC Designa nedostaci su pronađeni kod zaštite u frontalnom i bočnom sudaru, lošem zatezanju pojasa i ručnom pranju presvlake, dok su predstavnici Silver Crossa zajednički pokleknuli zbog tvrdih materijala, teškog skidanja i ručnog pranja presvlake, manjkave završne obrade i visoke kontaminacije, a sam Simplicity imao je problema i s tek prosječnom zaštitom pri bočnom sudaru.
Bez obzira na rezultate, svaka od testiranih autosjedalica bolja je od nikakve, napominju iz HAK-a.