Donatorska kampanja udruge CeKaDe iz Rijeke, “Moje mjesto pod suncem”, koja je prije godinu dana pokrenuta s ciljem da prikupi 1,2 milijuna kuna za uređenje i opremanje prostora za rad s djecom ispod ruba siromaštva u Rijeci, u svojim je posljednjim mjesecima.
'Želim vratiti zajednici'
Kampanja je kao podupiratelje privukla impresivan broj ljudi iz javnog života i privatnih poduzeća, a jedan je od njenih najrecentnijih ishoda i slikovnica “Moje mjesto pod suncem” autora Mirka Ilića, Slavenke Drakulić i Rujane Jeger. Podršci kampanji u ulozi suizdavača slikovnice pridružuje se i 24sata, kao i nova izdavačka kuća Bodoni. U prvim danima nove školske godine slikovnicu su u ruke dobili svi riječki prvašići, što je uvelike omogućeno podrškom novoosnovane riječke Zaklade Vincero.
Osnivač je Goran Abramović, riječki IT-jevac s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom, ali i jasnom vizijom uključivanja IT sektora u podršku jednakim mogućnostima svoj djeci, bez obzira na financijske okolnosti u kojima odrastaju. Dok vodimo razgovor, Goran se nalazi u Amsterdamu, gdje dijelom živi, jer njegova IT tvrtka Own.Solutions, inače sa sjedištem u Irskoj, podružnice ima u Amsterdamu i Rijeci. Goran Abramović prije nekoliko je tjedana, s nekolicinom prijatelja (Nikola Pavešić, Saša Jakovljević i Mladen Kvaternik-Simunić), i formalno osnovao Zakladu Vincero, iako njezine ciljeve praktično ostvaruje godinu dana.
Svi koji kampanju žele podržati kupnjom slikovnice "Moje mjesto pod suncem", slikovnicu mogu nabaviti na kioscima Tiska, u knjižarama Frakture odnosno u web shopu knjižare Fraktura ili direktnom uplatom sredstava za kampanju na IBAN (više: https://mojemjestopodsuncem.com/kampanja/)
'Brinemo za mlade ispod razine siromaštva'
Dapače, samo je osnivanje Zaklade Vincero, odnosno smjera u kojem ona želi djelovati velikim dijelom bilo inspirirano upravo kampanjom “Moje mjesto pod suncem”.
- Imao sam poprilične sreće jer sam kroz život bio okružen ljudima koji su me vodili i omogućili mi da dosegnem nivo osobnog zadovoljstva zbog kojeg danas mogu reći da su moje potrebe zadovoljene. Iz zahvalnosti što sam se našao na toj točki poželio sam dalje proširiti ono što su drugi omogućili meni, prije svega mislim na svog mentora, Adriana Cleevea, u čije je ime zaklada i osnovana. Stoga sam dio osobnog vremena i sredstava odlučio usmjeriti u zakladu, a zbog svojevrsnog je lokalpatriotizma osnovati u Rijeci - govori Abramović.
Nekako istovremeno dok je razmišljao o osnivanju zaklade, upoznao se s kampanjom “Moje mjesto pod suncem”. Uočio je, kaže, da je kvalitetno pripremljena i postavljena, ali najviše ga se dojmila sama platforma kampanje i udruge CeKaDe.
- Nije bila klasična u smislu da je usmjerena na vertikalu, na specifičan cilj, nego se bavi temom siromaštva koje se horizontalno provlači kroz cijelo društvo i borbom protiv kojeg je jedan od najizazovnijih zadataka društva danas. Dakle, inspiriralo me što se želi pomoći ljudima koji imaju potencijala, želju, volju, ali nemaju mogućnosti i potporu da taj potencijal izraze. Kampanja je bila prvi cilj prema kojemu sam odlučio usmjeriti fokus zaklade - zato što je usmjerena na uključivost. Sustav obrazovanja danas, pored ostalih faktora, snažno pridonosi klasnim podjelama - oni koji imaju novca uspijevaju, a drugi su jednostavno prepušteni samima sebi. Primjer je dijete koje treba usluge logopeda (govorne vještine snažno utječu na samopouzdanje): ako roditelji imaju tih 350 kuna za sat logopeda, u redu, ali što je s onima koji nemaju? Poželio sam da kroz zakladu pomognemo u razbijanju limitirajućih faktora samog sustava i u omogućavanju jednakih šansi svakom djetetu. Također me inspiriralo što je kampanja bila nacionalna, dakle bila je ambiciozna i hrabra - navodi Goran Abramović.
Ulaganje u mlade
Brzo je djelovao. Javio se Sandri Grozdanov iz Udruge CeKade i pitao kako kao građanin, poduzetnik, ali i osnivač zaklade može pomoći kampanju. CeKaDe se uklapala u zacrtane planove modusa djelovanja zaklade jer je odluka bila ta da će se godišnje pomoći jednu do dvije udruge, ali one koje su njenim osnivačima programom i načelima bliske.
- Ta su načela uključivost, solidarnost, ulaganje u mlade i jednake mogućnosti - nabraja Abramović.
U međuvremenu se osobno, i kroz zakladu Vincero, u kampanju “Moje mjesto pod suncem” uključio na različite načine, ne samo novčano (iako je donirao nemali iznos od 300.000 kuna): kroz upošljavanje poznanstava, pomoć u vođenju projekta, kroz konzultacije i pomoć u građevinskim radovima... Goran Abramović i Zaklada Vincero ne namjeravaju na ovoj točki stati. Nakon što se podignu zidovi prostora na Pećinama, žele pomoći i opremanjem učionice. Konkretnije, namjeravaju privući “ostatak” hrvatskog IT sektora da sudjeluje u opremanju prostora i tako indirektno uloži u budućnost.