Kako bi izbjegao oštru kaznu Europske komisije u istrazi koja se vodi već pune tri godine, Google je pristao korisnicima u Europi davati drukčiji prikaz rezultata pretraživanja, otkrio je danas visoki dužnosnik EU danas u Bruxellesu i pokazao primjer kako bi taj prikaz mogao izgledati.
Kad korisnik traži neki proizvod ili uslugu, sadašnja poslovna praksa Googlea pobrinut će se da pri vrhu budu rezultati koji su povezani s Googleovim vlastitim specijaliziranim pretraživačkim servisima poput Google Maps (Google Places) ili Google Shopping, zbog čega je korisnicima teže pronaći rezultate Googleovih konkurenata. Prema sadašnjoj praksi, koja je predmet opsežne istrage Europske komisije, korisnici uopće nisu obaviješteni o tome da Google u rezultatima favorizira svoje servise. U budućnosti, u slučaju da Europska komisija na kraju istrage pristane na takav sporazum koji je kao mirno rješenje predložila sama kompanija Google, uz rezultate pretrage koji su povezani s Googleovim specijaliziranim servisima jasno će, u vidljivom okviru, stajati još po tri rezultata konkurentskih servisa koji nisu povezani s Googleom.
Primjerice, kad u Googleovu tražilicu korisnik upiše "Starbucks Paris", uz rezultate koji vode na Google Maps bit će na vidljiv način prikazana još tri rezultata koja možda vode na druge kartografske online servise poput ViaMichelin ili Yelp.
Visoki dužnosnik Europske komisije objavio je da istraga još nije završena nego se radi o tome da je Google predložio sporazum s detaljima onoga što je spreman promijeniti u svojoj poslovnoj praksi, a sada konkurenti koji su prijavili Google Europskoj komisiji imaju četiri tjedna da daju svoje komentare na predloženo rješenje. Ako ih to rješenje zadovoljava, Komisija će vrlo vjerojatno završiti istragu sporazumom umjesto novčanom kaznom.
Osim gore opisanog detalja, rješenje koje je predložio Google tiče se još nekih aspekata poslovanja te kompanije koji konkurente dovode u nepovoljan položaj, a korisnicima ne daju puni spektar izbora. Jedan od tih drugih aspekata tiče se, primjerice, prava ekskluziviteta u odnosu Googlea s izdavačima. Kako je objasnio visoki dužnosnik Komisije, Google sada ima praksu da izdavače čiji sadržaj prenosi obvezuje da sve ili veliku većinu oglasa uzimaju od Googleova servisa. Zbog takve prakse konkurenti poput Yahoo-a ili Microsofta imaju ograničen pristup tim izdavačima. U prijedlogu mirnog rješenja istrage, Google se obvezao na ukidanje takve prakse.
Završi li Komisijina istraga sporazumom, Google bi mogao izbjeći plaćanje kazne koja može iznositi do 5 milijardi dolara, piše Večernji.
Prosvjed protiv oglasa: Sliku šefa Googlea stavili na profile