Taksi-kompanija Uber, jedna od najbrže rastućih američkih tvrtki, a u zadnje vrijeme zbog svoje poslovne politike i najkontroverznijih, ušla je u izravnu tržišnu utakmicu s Googleom , svojim donedavnim investitorom, naručivši gradnju prvog pogona autonomnih vozila koja bi u skoroj budućnosti trebala zamijeniti taksiste.
U tom projektu pomaže mu 50 najboljih znanstvenih umova iz odjela za robotiku Instituta Carnegie Mellon u Pittsburghu. Vijest je odjeknula u svim sferama društvenog života pa je i Jimmy Kimmel prokomentirao situaciju prigodnim skečom.
Ovaj pothvat došao je kao svojevrsni odgovor na nedavno procurenu vijest kako Google kreće u razvoj vlastite aplikacije po uzoru na Uberovu u čiji je razvoj 2013. investirao 258 milijuna dolara.
Premda je Uber postao sinonim za taksi, ne radi se o klasičnoj taksi službi nego usluzi vožnje na zahtjev koja od svakog s vozačkom dozvolom i vozila koje udovoljava standardima kompanije može napraviti privremenog taksista , dok smartphone služi kao pametni taksimetar, a sva se plaćanja obavljaju kreditnom karticom registriranih korisnika.
Za korisnike su dostupne opcije dijeljenja vožnje i izračuna troškova, kao i odabir kategorije vozila, od običnih do luksuznih te njegovo praćenje. Nakon prvotnog uspjeha kompanija je naišla na otpor sindikata taksista, a u nekim joj je zemljama čak i zabranjeno poslovanje što je očito ponukalo vodstvo Ubera da krene u razvoj vlastitog taksija bez vozača čime će usluga postati još pristupačnija.
Google, s druge strane, već godinama radi na razvoju električnih automobila te mu preostaje samo još razviti konkurentnu aplikaciju s obzirom na to da je prve testne samovozeće automobile najavio već za ovu godinu. Kao konačan udarac analitičari predviđaju uskraćivanje korištenje usluge Google Maps koja je temelj navigacije Uberove aplikacije.