Google je u četvrtak izvijestio da je namijenio 6,5 milijuna dolara organizacijama za provjeru činjenica dok se internetom i dalje šire lažne vijesti i opasne preporuke o Covidu-19.
Velike digitalne platforme zaredale su ovih tjedana s objavama kako bi pokazale svoje zauzimanje za pouzdane informacije i potporu građanima u izolaciji.
Gotovo polovina stanovnika Zemlje pozvana je da ostane kod kuće kako bi se zaustavilo širenje pandemije.
Novinari, analitičari i volonteri koji provjeravaju činjenice "sučeljeni su eksplozijom zahtjeva u svome poslu", ističe Alexios Mantzarlis iz Google News Laba, u prigodi tiskovne konferencije:
- Razgovarao sam s čovjekom zaduženim za provjeru činjenica iz Španjolske koji kaže da im se posao usedmerostručio.
- Ljudi moraju donositi odluke... Mogu li ići onamo, trebam li ostaviti dijete kod kuće... Oslanjamo se na informacije, ali i na braću i prijatelje (...) Mnoštvo izvora nas čini osjetljivijima - dodaje.
Osim financijskih sredstava Google planira olakšati novinarima i nevladinim organizacijama pristup stručnjacima i bazama podataka.
Facebook je prije dva tjedna obznanio da je uspostavio poslovnu suradnju s međunarodnom mrežom za provjeru činjenica (IFCN) pri institutu Poynter, a u toj inicijativi sudjeluje i novinska agencija France Presse.
Ta se suradnja financira s milijun dolara koji će se upotrijebiti za projekte provjere činjenica u vezi s novim korona virusom u čitavom svijetu.