Među hrvatskim vozačima još vladaju predrasude kako ovlašteni servisi puno koštaju, kako su japanska vozila skupa za održavanje ili kako za odlazak na servis treba najmanje 1500 kuna. Stoga smo odlučili napraviti istraživanje cijene prvog ili tzv. malog servisa, koji je kod većine obavezan svake godine. I to u najzastupljenijoj, kompaktnoj klasi, gdje je održavanje u pravilu skuplje od gradske klase. Službeni podaci koje smo dobili od zastupnika 15 automobilskih proizvođača otkrivaju da velikih razlika nema i da godišnji servis stoji oko 1000 kuna.
Pritom treba istaknuti da je kod pojedinih modela održavanje skuplje ako se dostigne kilometraža na kojoj automobil treba na servis nego kad samo istekne predviđeno vrijeme. Tako servis Alfe Giuliette stoji 1881 kunu kad automobil prevali 30.000 kilometara, ali zato 1188 kuna ako ne prevali toliko unutar dvije godine, kad je za Giuliettu predviđen redovni servis. Ipak, bez obzira na duge tvorničke intervale, svi zastupnici preporučuju odlazak na servis svakih godinu dana, osobito “ako se vozilo pretežno koristi u gradskoj vožnji”.
Na redovnom servisu obavlja se detaljan pregled svih dijelova vozila, obavezno se mijenjaju motorno ulje i filtar, a kod nekih filtar zraka i klime. Majstori će vam prema potrebi doliti rashladnu tekućinu, a najviše vole dolijevati (pre)skupu tekućinu za pranje stakla, koju će vam, naravno, dodatno naplatiti.
Moderni auti sami upozoravaju kad trebaju na servis
- Provjera balansa kočnica na valjcima
- Ispuštanje potrošenog ulja
- Zamjena uljnog filtra
- Ulijevanje novog motornog ulja
- Dolijevanje antifriza
- Detaljan vizualni pregled vozila
- Provjera stanja dijelova ovjesa
- Provjera stanja kočnica
- Podešavanje tlaka u gumama
- Provjera dijagnostike preko računala
- Testna vožnja
- Upis u knjižicu i digitalnu bazu