Samo jedan dan nakon što je službeno počela prodaja potpuno novog Peugeota 308 u Hrvatskoj dobili smo i priliku prvi ga puta provozati. Prvi susret s novim "lavom" potvrdio je ono što smo vidjeli na slikama, novi Peugeot 308 je zaista lijep automobil, možda i najimpresivniji kompakt kojeg trenutno možemo naći na tržištu.
Novi 308 djeluje mnogo agresivnije i 'nabildanije' od prethodnika, a osim dizajnerskim linijama to može zahvaliti i manjoj visini (2 cm manja) te većoj širini. Auto je sada širok čak 185 centimetara, a u dužinu mjeri čak 436 centimetara što je 11 više nego kod prethodnika. Dakle i dimenzijama je to sada mnogo impresivniji auto.
Osim novog dizajna ovaj 308 donosi još jednu dobro vidljivu i prilično važnu novost. Ovo je prvi Peugeot koji nosi novi znak marke, . Nakon što je silueta uspravljenog lava gotovo pola stoljeća krasila prednje krajeve automobila ove marke vraća se glava lava na štitu, znak vrlo sličan onom kojeg je Peugeot već koristio u šezdesetim godinama prošlog stoljeća.
Iako danas zbog SUV-ova kompakti nisu više najtraženija roba na tržištu još uvijek su jedna od najprodavanijih klasa u Europi, pa tako i u Hrvatskoj. Prošla generacija je primjerice prodana u impresivnih 1,3 milijuna primjeraka, a i nova ima jako dobru šansu da postane podjednako uspješna.
Unutrašnjost je samo evolucija trenda koji je započeo s 3008. U kombinaciji sa, sada već klasičnim, i-Cockpit rješenjem unutrašnjost 308 izgleda odlično i profinjeno. Velika novost u unutrašnjosti je novi, vrlo atraktivni infotainment sustav s dvostrukim zaslonom koji je serija od osnovne opreme . Gornji dodirni zaslon od 10" služi za klasične funkcije, dok manji donji dio zamjenjuje neke tipke i moguće ga je konfigurirati prema vlastitim željama. Zasloni su mnogo bolje rezolucije nego na dosadašnjim modelima Peugeota, a sam infotainment sustav ima potpuno novo sučelje i radi mnogo brže od dosadašnjih. Novost je i naredba 'OK Peugeot' za glasovno prepoznavanje prirodnog govora.
U unutrašnjosti još dominiraju novi digitalni instrumenti od 10" (koji su također serijski), a sve je to uljepšano mnogim detaljima poput karakterističnih 'klavirskih' tipki, minijaturnom ručicom mjenjača, raznim ukrasima... Unutrašnjost poput vanjštine ovog auta također izgleda vrhunski, a impresionira i kvaliteta materijala i završne obrade.
Veće dimenzije garancija su i veće prostranosti u unutrašnjosti. U kabini ima osjetno više mjesta, a prtljažnik je među najvećima u klasi te u njega sada stane 412 litara.
Jedino o što se nije puno promijenilo je ponuda motora, barem kad su klasični motori u ponudi. Poznati benzinci imaju obujam 1,2 litara i tri cilindra te 110 i 130 KS. Snažniji model može se dobiti i s automatskim mjenjačem s osam brzina. Dizelaš ej također dobro poznati 1,5-litreni agregat sa 130 KS. I on se nudi s ručnim i automatskim mjenjačem.
Novost u ponudi su model s plug-in hibridnim pogonskim sustavima. Slabiji kombinira benzinski motor od 150 KS s električnim od 110 KS te ima ukupnu snagu sustava 180 KS. Snažniji model ima benzinca od 180 KS, električni motor od 110 KS i ukupnu snagu sustava 225 KS. Baterija je kapaciteta 12,4 kWh, a doseg pri isključivo električnoj vožnji 60 kilometara za slabiji i 59 km za jači model.
Mi smo imali priliku isprobati dizelski model, a prve kilometre skupljali uglavnom na autocesti, na putu između Zagreba i Rijeke. Novi 308 je zaista ugodan u vožnji i imate dojam da se radi o autu više klase. Zahvaljujući dobroj izolaciji i debljim staklima buka u vozilu je prilično mala i na većim brzinama, a ovjes je izuzetno komforan. Komforu vožnje doprinose i odlična sjedala s AGR certifikatom što znači da su dobra i za kralježnicu. Ponašanje pri agresivnijoj vožnji je također vrlo dobro i prilično neutralno.
Novi 308 nudi se u tri razine opreme i sa sedam boja od kojih je simpatična zelena boja bez doplate. Osnovi model s opremom Active Business odlično je opremljen. U seriji su, između ostalog, već spomenuti digitalni instrumenti i dodirni zasloni, automatska dvozonska klima, 16" alunaplatci, LED svjetla... Nude se i bogatije razine opreme Allure i GT.
Cijena je u skladu s bogatom opremom. Osnovni model s najslabijim benzinskim motorom košta 160.975 kuna, s dizelskim motorom 185.995 kuna, a s plug-in hibridnim pogonom od 265.757 kuna.