To je to što me zanima!

Fićo se voli, ostalo se vozi: U njemu su ljubili, slavili, ratovali

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Na današnji dan legendarni automobil slavi 64 rođendan. I u današnje vrijeme ljubiteljima oldtimera je nezamjenjivo prijevozno sredstvo, a 'proslavio' se i u Domovinskom ratu i velikim požarima
Vidi originalni članak

Fićek je auto koji izaziva društveni kontakt. I danas izaziva mnogo pažnje, pogotovo kod žena koje uvijek zastanu da ga pogledaju, kazao je za 24sata svojedobno Josip Kropek (47) briselski arhitekt rodom iz Novog Marofa.

Za kupnju i popravke potrošio je gotovo 21.000 kuna, no nije mu žao jer njime uvijek izaziva pozornost. Može ga parkirati i na najmanje parkirno mjesto, a osim za posao, služi mu i kao podsjetnik na domovinu.

Inače, taj oldtimer slavi 60 godina od početka proizvodnje u jugoslavenskoj tvornici Zastava iz Kragujevca. Pod imenom Zastava 750, izrađivali su ga prema uzoru na Fiatov model 600. Zbog tog se u narodu uvriježilo ime Fićo, a zbog svoje niske cijene i dostupnosti, bio je omiljeno vozilo tadašnje radničke klase. U 30 godina proizvodnje u Kragujevcu radnici su sklopili 923.487 komada u devet različitih modela. Trošio je malo goriva, bilo ga je lako održavati pa su ga koristili policija, vojska, hitna pomoć i ostale državne službe. Godinama su ga nadograđivali, pa je model s najsnažnijim motorom mogao ubrzati do 125 kilometara na sat.

Ljubitelji oldtimera i danas organiziraju skupove u čast malom divu u kojem se u proteklih 64 godine putovalo, slavilo, ratovalo, a mnogi od njih kažu da je bio i savršeno mjesto za ljubovanje.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

1955. - Proizvodili su ga prema Fiatu 600

Prve fićeke izradili su u kragujevačkoj tvornici Zastava. Prvi je na cestu izašao prije 60 godina, a ukupno su ih proizveli gotovo milijun. Imao je 640 kilograma i bio je cijenjen.

1956. - Bilo ga je lako i brzo popraviti

Njegov maleni motor bio je bučan. Kontrolna ploča imala je indikator brzine, ulja i vode, a bilo ga je lako popraviti. Malo je trošio i bio je pouzdan.

1960. - Službeni automobil organa reda

U autić su stala tri odrasla čovjeka, pa je ‘murija’ uvijek dolazila s nekoliko fićeka.

1991. - Crveni autić ostao je simbol otporu JNA

U lipnju 1991. tenk JNA pregazio je crvenog Fiću koji mu je priječio prolaz osječkim cestama. U spomen na ‘žrtvu’ Fićo je postao spomenik Domovinskom ratu.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

1997. - Zvijezde se zaljubile u njega

Bio je prvi automobil Olivera Dragojevića i Tereze Kesovije. 

1999. - Turisti se uvijek fotkaju s njim

Na zagrebačkom Gornjem gradu često je parkiran Fićo pun plišanih životinja. Postao je nezaobilazna turistička atrakcija.

2013. - Električni Fićo bio mu je maturalni rad

Renato Mršić (21) s otoka Krka udahnuo je Zastavi nov život. Za potrebe maturalnog rada, ugradio mu je električni pogon. Osvojio je zlatnu medalju na sajmu Inova.

2014. - Velečasni s Fićom spašava duše

Svećenik Dragutin Goričanec svojim autom pomaže beskućnicima i prostitutkama. Bez njega bi mu bilo vjerojatno teško raditi i spašavati duše.

2017. - Fićo je bio heroj požara u Splitu

Dobrovoljni vatrogasci iz Kučišća kraj Omiša su u vrijeme velikih požara koji su harali splitskim zaleđem 2017. godine u borbu s vatrom krenuli sa crvenim fićom, kojeg su nekoliko godina ranije pronašli u smeću.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

 

2018. Fićo na autocesti pretekao BMW!

Auto je proizveden 1955. godine, a kupio sam ga prije 25 godina u Austriji i obnovio, kaže nam Senad Eminović, koji je iz Austrije “potegao” do Šibenika, gdje je sudjelovao na Drugom međunarodnom skupu Fića.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

 

2018. Fićo dobio kockice u čast Vatrenima

Uoči finalne utakmice Svjetskog prvenstva u nogometu 2018. između Hrvatske i Francuske spomenik osječkom Crvenom fići osvanuo je obojen u kockice.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video


2019. - Fićo Josipa (90) sigurno odveze do bolnice

Već šest godina, otkad su započeli problemi s bubrezima, svaki drugi dan rano ujutro Josip Balažić (90) vozi se od svojega doma do KBC-a Osijek na hemodijalizu. I to u svojem 53 godine starom Fići. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

 

Idi na 24sata

Komentari 40

  • 19.10.2019.

    Yugo, fićo, stojadin, kartica, varburg, luksus sirotinje yugoslavije

  • orim1501 19.10.2019.

    Realno taj auto je dno u auto industriji

  • scythe 19.10.2019.

    Dok su se u civiliziranom svijetu vozili u automobilima, u zemljama trećeg svijeta, iza željezne zavjese, vozili su se u smeću ... i pjevali borbene kako će Amerika i Engleska biti zemlja proleterska ...

Komentiraj...
Vidi sve komentare