To je to što me zanima!

Fiat prvak u emisiji CO2, dok je Mercedes očekivano zadnji

Ukupna emisija CO2 proizvođača ovisi o potrošnji modela iz ponude. Tako je Fiat, koji redom nudi manje i slabije modele, u očitoj prednosti, dok veći nemaju izgleda
Vidi originalni članak

Prema emisiji CO2, europski lideri su Fiat, Peugeot i Renault. Ova tri proizvođača drže vrh ljestvice koju je izradio JATO Dynamics, koja računa prosjek emisije CO2 svih prodanih automobila u Europi tijekom prošle godine. Fiat je predvodnik već šestu godinu u nizu unatoč tome što je među rijetkim proizvođačima koji su u odnosu na 2011. povisili emisiju CO2. Fiatu se to dogodilo zbog osjetnog pada prodaje Punta i rasta prodaje velikog Freemonta.

Najznačajniji pozitivni pomak su ostvarili Peugeot i Renault koji su se popeli za po tri mjesta te smanjili emisiju u prosjeku za više od 7 grama. Najveći napredak bilježi Mercedes, koji je zbog uvođenja nove A-klase i razvoja štedljivijih motora uspio smanjiti emisiju, i to za 14,4 g/km. No unatoč tome i dalje je na dnu ljestvice. Loš plasman Mercedesa, BMW-a, Audija i Volva je razumljiv zbog velikog udjela snažnih i time rastrošnih automobila, no među najlošijima su i Dacia te Chevrolet koji prodaju male i slabije automobile. To samo pokazuje kako ovi proizvođači rabe stariju tehniku i kako su njihovi motori u prosjeku još dosta rastrošni. 

Naime, razlika od 20 grama CO2 po kilometru prevedena u potrošnju znači gotovo litru benzina, odnosno nešto manje dizela. Stoga je jasno da vozači Fiata, Peugeota ili Renaulta voze osjetno ekonomičnije od vozača Chevroleta ili Dacije. 

Dodatne zanimljivosti podaci stižu iz Europske udruge proizvođača automobila. Naime, oni su izračunali kako je 1970. godine jedan automobil zagađivao jednako kao 100 automobila danas, da je 1993. jedan auto proizvodio 28 puta više ugljičnog monoksida i da je potrošnja u posljednjih 10 godina pala 15%.

Danska je najštedljivija, Letonija na dnu

Danski kupci su najviše ekološki osviješteni s prosječnom emisijom CO2 novih auta od 117 g/km. Slijedi Portugal (119) i Nizozemska (123). Hrvatska je sa 139 u sredini ljestvice,  a na samom začelju su Estonija (150) i Letonija (153). 

  1. Fiat 119,8 (g CO2/km)
  2. Peugeot 121,1 (g CO2/km)
  3. Renault 121,3 (g CO2/km)
  4. Toyota 121,7 (g CO2/km)
  5. Citroën 122,0 (g CO2/km)
  6. Seat 123,9 (g CO2/km)
  7. Mini 128,6 (g CO2/km)
  8. Ford 129,1 (g CO2/km)
  9. KIA 129,3 (g CO2/km)
  10. Hyundai 132,3 (g CO2/km)
  11. Škoda 132,6 (g CO2/km)
  12. Opel 132,6 (g CO2/km)
  13. Volkswagen 133,5 (g CO2/km)
  14. Nissan 136,5 (g CO2/km)
  15. Dacia 137,9 (g CO2/km)
  16. Audi 139,3 (g CO2/km)
  17. BMW 140,9 (g CO2/km)
  18. Chevrolet 141,6 (g CO2/km)
  19. Volvo 144,0 (g CO2/km)
  20. Mercedes 147,8 (g CO2/km)
Idi na 24sata

Komentari 77

  • robert borić 14.12.2013.

    moj ima 7kilograma po kilometru

  • miki-vz 13.12.2013.

    kad smo već kod tih co2 emisija na koje nam država tako bajno uzima porez, dakle google, ukucajte ovo: List of countries by 2012 emissions estimates, naravno hrvatske nema, jedina dostupna lista je iz 2008 godine gdje je hrvatska po co2 emsiji godišnje bila kriva samo za 0.08%, eto, molim eksperte iz vlade neka nam objasne zašto nas na novim autima pljačaju sa nametom za co2....kad smo ionako nebitni

  • mirnimrav 13.12.2013.

    Zato i imam bijelu strijelu Puntića xD

Komentiraj...
Vidi sve komentare