Tijekom vikenda, Facebook je preplavljen duginim bojama. Korisnici su uz pomoć jednostavnog alata za uređivanje slika promijenili svoje profilne fotografije kako bi iskazali podršku istospolnim brakovima. "Celebrate Pride" dugin filter pokrenut je kako bi se proslavila odluka Vrhovnog suda u SAD-u koji je donio odluku prema kojoj su istospolni brakovi legalni u svih 50 saveznih država.
U samo nekoliko sati više od milijun ljudi promijenilo je profilnu fotografiju, no sada mnogi kritičari optužuju Facebook da je zapravo proveo još jedan psihološki eksperiment na svojim korisnicima.
Facebook je poznat po prikupljanju i analiziranju podataka korisnika te je i u prošlosti provodio eksperimente. Prije dvije godine Facebookom se proširio crveni znak (logo kampanje za ljudska prava) te je Facebookov znanstvenik za ljudska ponašanja proveo istraživanje kako se određena ideja širi putem ove društvene mreže. Zaključio je da će mnogi korisnici promijeniti svoju profilnu sliku u znak podrške istospolnom braku ako su to i njegovi Facebook prijatelji učinili.
To je vrlo drugačije od onog kako se smiješne fotografije ili članci dijele na društvenim mrežama. Stručnjaci su zaključili da korisnici neće dijeliti ovakve teme više ako su ih i njihovi prijatelji podijelili na svojim profilima.
Ono što Facebookovo istraživanje iz 2013. godine nije bilo u mogućnosti dokazati je jesu li su korisnici imali iste poglede na istospolne zajednice kao i njihovi prijatelji ili su na njih utjecali ovi koji su ih podržavali i mijenjali svoje profilne fotografije u crveni logo.
Postavljanjem novog alata, filtera s duginim bojama za profilne fotografije, Facebook bi mogao nastaviti svoje istraživanje.
Facebookov glasnogovornik opovrgnuo je ove tvrdnje, a Carl Miller, stručnjak za društvene mreže, dodao je kako Facebook ima potpuno pravo istraživati ponašanje korisnika na ovoj društvenoj mreži, prenosi Mirror.
- Iznenadio bih se da je Facebook ovo osmislio kao eksperiment. Mislim da je fokus bio na slavljenju povijesne odluke. Međutim, Facebook konstantno provodi istraživanja i ima smisla da iskoriste ovu priliku te vide kako i koliko će se dugine boje širiti Facebookom – objasnio je.
Facebook odavno podržava istospolne zajednice, a sam Mark Zuckerberg objavio je da će njihova kompanija slaviti LGBT mjesec. Zuckerberg je bio među prvima koji su promijenili svoju profilnu fotografiju.