To je to što me zanima!

EU će uvesti carine za električna vozila iz Kine: Evo kolike će biti

Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača
Vidi originalni članak

Europska komisija odlučila je u utorak definitivno uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina. Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača.

Pored postojeće carinske stope od 10 posto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 posto do 35,3 posto. Na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini dodatna carina bit će 7,8 posto, za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC 17, 18,8 i 35,3 posto. Dodatna carinska stopa od 35,3 vrijedit će za sve druge proizvođače u Kini koja nisu htjela surađivati u istrazi, a za tvrtke koje su sudjelovale 20,7 posto.

PLATILI GA 32.000 EURA Klinika za psihijatriju Vrapče dobila novi električno vozilo za pacijente: 'Bit ćemo sigurniji'

Komisija najavljuje da će paralelno nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja kompatibilnih s pravilima WTO-a koja bi bila učinkovita u rješavanju problema utvrđenih istragom. Također ostaje otvorena za pregovore o cjenovnim obvezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dopušteno prema pravilima EU-a i WTO-a.

Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina donesena je nakon što početkom ovoga mjeseca prijedlog nije dobio potrebnu kvalificiranu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 posto stanovništva EU-a.

BENZIN DOMINIRA U HRVATSKOJ Dizelaši i benzinci umiru - ali neki drugi dan. Električni plan za Europu ima sve više rupa

Za komisijin prijedlog bilo je deset članica, dvanaest je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Njemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njezinu automobilsku industriju.

Budući da nije bilo kvalificirane većine ni za ni protiv prijedloga, izvršno tijelo Unije može samostalno donijeti provedbenu odluku.   Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju brojne pogodnosti - preferencijalno financiranje i bespovratna sredstva, zemljište, baterije i sirovine po cijenama ispod tržišnih. 

'GUTAJU' ENERGIJU 'Vampirski uređaji' koje trebate isključiti iz struje jer puno troše

S obzirom da su Sjedinjene Države i Kanada uveli carine od 100 posto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU-a, postoji opravdana bojazan da bi europsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • reno1 30.10.2024.

    mozete vi trolceki iz 24 casova udarati minuse koliko hocete ali vam nece proci to smece od elektrolizacije hahahhah

  • uvijek žedan 29.10.2024.

    slobodno tržište , protok kapitala, demokracija, sloboda, bla,bla, bla. Vrijedi samo ako voda ide na njihov mlin

  • TROL1Ć 29.10.2024.

    Bye bye volkswagen.....Da sada vidim koji će kinez kupiti njemački krš nakon ovoga..... Eu parlament je pun retarda......Pa naravno da će Kinezi sada otvoriti tvornice u Eu i tek sada će vas nagu.zit

Komentiraj...
Vidi sve komentare