Vlada će u utorak predstaviti novi Središnji državni portal gov.hr te projekt e-Građani. Njima žele građanima omogućiti da na jednom mjestu mogu komunicirati s javnim sektorom, ali i da ovdje budu dostupne sve informacije o radu Vlade te da građani imaju siguran pristup elektroničkim uslugama korištenjem elektroničkog identiteta. Istovremeno je Vlada ugasila i svoje stranice vlada.hr
Jedna od prednosti projekta trebalo bi biti i smanjenje potrebe za čekanjem raznih potvrdi na šalterima, ali barem djelomično.
Uz državni portal, sustav e-Građani čine Osobni korisnički pretinac i Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav (NIAS), što bi trebalo omogućiti sigurnu i naprednu komunikaciju.
Kroz korisnički pretinac omogućit će nam se izravni pristup elektroničkim uslugama javne uprave i primanje osobnih poruka od tijela javne uprave. On je dostupan i kao aplikacija mPretinac za pametne telefone, ali trenutno samo u Android verziji. S druge strane, bitan dio sustava je NIAS koji omogućava korištenje elektroničkih vjerodajnica za prijavu na usluge u sustavu e-Građani.
Ako građani već ne posjeduju vjerodajnice (EduHR ili HZZO) za korištenje sustava moći će ih zatražiti na šalterima Fine. To su ePASS korisničko ime i lozinka ili mTOKEN.
Putem elektroničkih usluga koje su trenutno uključene u sustav e-Građani, moguće je:
zatražiti elektroničke izvode iz matične knjige rođenih ili vjenčanih,
provjeriti svoj upis u registru birača,
informirati se o ocjenama djeteta u školi (Popis škola u e-Dnevniku),
provjeriti izabranog liječnika,
naručiti Europsku karticu zdravstvenog osiguranja,
zatražiti svoju elektroničku radnu knjižicu,
informirati se o očekivanom iznosu mirovine,
registrirati se kao potencijalni posloprimac,
provjeriti uplaćene doprinose u drugi stup mirovinskog osiguranja,
pribaviti potvrde od REGOS-a,
provjeriti svoju poreznu knjigovodstvenu karticu,
provjeriti svoje podatke u OIB sustavu ili
administrirati svoj elektronični identitet.
Država planira u sljedećem razdoblju uključiti i sve ostale elektroničke usluge koje tijela javnog sektora trenutno pružaju građanima preko svojih stranica, od lokalne samouprave, županija do državnih institucija. Navodi se i da žele potaknuti institucije da razviju bolje i korisnički orijentirane elektroničke usluge.
Ivana Hruškovca pratite na Facebooku
U nastavku pročitajte kako gov.hr komentiraju korisnici na Twitteru.