Brzorastuća domaća IT tvrtka Q u 2022. je ostvarila 141 milijun kuna prihoda ili 44 posto više nego 2021., a i za 2023. planira sličan rast, s fokusom na unutarnje procese i učinkovitost te daljnje širenje portfelja klijenata i tržišta, posebice na Bliskom istoku, istaknuli su u četvrtak čelnici Q-a.
Na godišnjem susretu s novinarima, predsjednik uprave te zagrebačke tvrtke Filip Ljubić, član uprave za financije Goran Kovačević i voditeljica ljudskih resursa Sara Šitum istaknuli su da Q pruža inovativne digitalne usluge, rješenja i proizvode (aplikacije, web platforme, portale i dr.) po narudžbi klijenata, kojih ima više od 40 iz Hrvatske i u oko 20 zemalja svijeta, a među klijentima je i više od 18 globalnih korporacija.
To je pratio i veliki porast broja zaposlenih, od čak 485 posto u pet godina - sa 60 u 2017. na više od 350 u 2022., dok u 2023. planiraju daljnje povećanje njihova broja na više od 400, nudeći im, po riječima i Ljubića i Šitum, vrlo konkurentne uvjete.
"Zaposleni su najveća snaga Q-ja, u čiji razvoj kompetencija i stvaranje poslovne kulture stalno dosta ulažemo. Zadovoljni zaposlenici i klijenti znak su uspjeha i tako se lakše nositi i sa krizom i povećanjem troškova poslovanja, za što također imamo raznih rješenja", kazao je Ljubić.
Najavio je i da im je prirodni put i izlazak na neku od svjetskih burzi, što, ovisno o razvoju tvrtke i tržišta, ali i geopolitičkim-ekonomskim kretanjima, planiraju oko 2025. godine.
Ključni izazovi rast, novo zapošljavanje i nova tržišta
Za 2023. osim porasta prihoda i novog zapošljavanja, Q se planira više fokusirati na nova tržišta, posebice Bliskog istoka, gdje posebice Saudijskoj Arabiji i Dubaiju vide velike dugoročne prilike, kao i na tržištu SAD-a.
"Rast će uvijek biti prisutan u planovima kao naš DNK, a u 2023. planiramo ga postići širenjem portfelja klijenata, otvaranjem novih tržišta i novih prodajnih partnera", istaknuo je Ljubić, dodajući da urede i centre Q osim u Zagrebu ima još u Londonu (Ujedinjeno Kraljevstvo im je najveće tržište), Beogradu, na Filipinima i manji u Zuerichu.
Od mnogih digitalnih rješenja i proizvoda koje su radili za klijente su primjerice i razvoj mobilne i web aplikacije za pomoć polaznicima njemačkih autoškola u svladavanju teorijskog ispita u suradnji s njemačkim startupom Streamways, zatim softversko rješenje koje pomaže da donirani bubreg lakše i brže pronađe odgovarajućeg primatelja odnosno unaprijed utvrđuje hoće li primatelj moći primiti organ prije nego se transplantira, u suradnji s engleskom tvrtkom Accunea.