Novi predmetni kurikuli, koji su u škole uvedeni od školske godine 2018/2019., dio su obrazovne reforme kojom se žele promijeniti i unaprijediti način te ciljevi poučavanja.
Cilj obrazovne reforme bio je povećati kompetencije učenika u rješavanju problema, primjenjivati različite metode poučavanja u nastavi te povezati ih s digitalnim tehnologijama. Nastavnice i nastavnici s entuzijazmom su prihvatili nove mogućnosti. U tome su im svakako pomogli i naši najveći izdavači udžbenika, poput Alfe, koja je 2018. počela koristiti obrazovnu platformu mozaBook. S učiteljem razredne nastave Lukom Gracinom iz zagrebačke OŠ Alojzija Stepinca razgovarali smo o tome što znači koristiti digitalne sadržaje u učioničkom radu.
Kako ste se snašli u ovim promjenama i što vam je bilo od pomoći?
Kao učitelj podršku za svoj rad nalazim u Alfinoj obrazovnoj platformi mozaBook. Digitalna tehnologija u nastavnom procesu mora biti u funkciji aktivnog uključivanja učenika u proces učenja.
Što vam najviše odgovara kod digitalne platforme mozaBook?
MozaBook je jedno od najambicioznijih digitalnih rješenja u svijetu. Taj veliki posao lokalizacije napravila je Alfa kao prvi veliki partner tvrtke Mozaik Education u Hrvatskoj. Kreirane su i nove 3D-scene Dubrovnika i Varaždina iz 16. stoljeća, Dioklecijanove palače, pulske Arene, električnog superautomobila Rimac Concept 1. Nastavnici koji koriste mozaBook imaju podršku kroz edukacije Alfinih licenciranih edukatora.
Alfini digitalni udžbenici sastoje se od baze kojoj je temelj tiskani udžbenik s nadogradnjama u obliku digitalnih sadržaja. Svaku sliku i isječak teksta moguće je izdvojit i iskoristiti, možemo koristiti dodane multimedijske i interaktivne sadržaje ili ih sami stvarati, dijeliti ih s učenicima i drugim nastavnicima.
Koriste li učenici rado tehnologiju?
Djeca se najbolje razvijaju upravo u igri. Edukativne igre stoga su jedan od najjačih aduta programa mozaBook. Osmišljene na različite inovativne načine i za razvoj različitih vještina i umijeća - pamćenja, čitanja, računanja, refleksa, motorike zbog kojih učenici uživaju u učenju.
Tu je alat - uređivač testova, s više od deset različitih vrsta testova, od kojih svaki ima mnoštvo predložaka, kao i dodatne opcije za kreiranje provjera. Provjere mogu biti sastavni dio drugih alata. Provjere znanja šaljemo učenicima, a u svakom trenutku možemo nadgledati njihov napredak. Gotovo svaki sadržaj može se poslati učenicima na njihove uređaje u realnom vremenu.
Koje su vam mogućnosti na raspolaganju u online obliku nastave?
Sučelje mozaBooka nudi nastavniku sve što mu je potrebno za rad: pretraga i korištenje gotovih sadržaja, prilagodba sadržaja, pisanje, crtanje, korištenje nastavnih pomagala, izrada prezentacija, dijagrama i tablica, unos matematičkih formula, snimanje, pretraživanje Interneta itd. Nastavnik može izraditi svoje bilježnice kao radni materijal ili pripremu za nastavu te ih dijeliti s učenicima i kolegama. MozaBook učenik pokreće na pametnom telefonu, tabletu, računalu, u uvjetima bez Interneta ili sa slabim internetskim vezama.
Tu je A-udžbenik, koji sadrži sve na jednome mjestu, izvedbene kurikulume, kriterije vrednovanja, pripreme, planove ploča, prezentacije, ispitne materijale, prijedloge obrade lektira, listiće za dodatnu i dopunsku nastavu, izlazne kartice, kartice za samoprocjenu, dodatke kao što su zvučni zapisi, videa, društvene igre, kvizovi, 3D animacija i sl. Na mrežnoj stranici nastava.alfa.hr nalaze se snimljene video lekcije za svaki predmet i razred, uz prezentacije i interaktivne sadržaje. Alfa je pripremila za nastavnike i pripreme na “dlanu”, aplikaciju koja uključuje sve metodičke sadržaje putem mobilne aplikacije.
Koje udžbenike koristite u nastavi za učenike s teškoćama?
Alfa je u suradnji s logopedima oblikovala novu generaciju udžbenika za učenike redovitog programa s individualiziranim pristupom te učenike redovitog programa uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke. To su radni udžbenici u kojima je prilagođen font, poravnanje, bitni su pojmovi istaknuti masno, smanjen je opseg zadataka, broja rečenica. Ovi udžbenici od velike su pomoći nama učiteljima te omogućuju učenicima da s lakoćom uče i rade, a udžbenike ne skrivaju od ostalih u strahu da su drugačiji.