Bliži nam se Digital Takeover konferencija koja okuplja renomirane domaće i internacionalne stručnjake na jednom mjestu. Ususret konferenciji, Ana Penović - Chief Content Officer iz Jasno&Glasno s nama je podijelila primjere tvrtki koje su prošle digitalnu transformaciju, a upravo ovogodišnja konferencija stavlja fokus na inspirativne primjere i uspješna rješenja u digitalnom dobu.
Osim tehnologije i alata koje ona nudi, koje su još najvažniji aspekti digitalne transformacije?
Digitalna transformacija donosi fundamentalne promjene u načinu rada i poslovanja, što istovremeno podrazumijeva i prilagodbu na svim razinama organizacijske hijerarhije, odnosno utječe na svaki aspekt poslovanja te samim time zahtijeva promjenu poslovnog "mindseta" unutar kompanija. Međutim, premda je zahtjevna i izazovna, digitalna transformacija u konačnici rezultira učinkovitijim, troškovno efikasnijim i bržim poslovnim procesima te većom konkurentnošću i novim poslovnim prilikama.
Koliko je nepostojanje korporacijske kulture, odnosno manjak dijaloga, suradnje i kreativnosti te novih znanja unutar tvrtke, prepreka u procesu razvoja projekata i pripreme digitalnih strategija?
Svakako je riječ o značajnoj prepreci, jer uspješna digitalna transformacija prije svega ovisi o ljudima, njihovim vještinama i razini fleksibilnosti u poslovnom okruženju. Proces digitalne transformacije podrazumijeva značajan preokret u načinu poslovanja, što zahtijeva i prilagodbu samih zaposlenika unutar neke organizacije. Međutim, ljudi nisu uvijek skloni promjenama niti izlasku iz svoje komforne zone, pa određen otpor kadrova je nešto na što treba računati, čak i u tvrtkama koje pozorno prate nove trendove i kreću se ukorak s njima. Doduše, brzina i spremnost zaposlenika na transformaciju može značajno ovisiti i o veličini i strukturi organizacije te samoj branši kojoj ona pripada.
Smatrate li da tvrtke i brendovi u sklopu digitalne transformacije pridaju dovoljnu pozornost contentu kao važnom segmentu digitalne prisutnosti? Kako po tome stojimo kod nas, a kakvo je stanje vani? Kakav sadržaj korisnici najviše cijene te što uzimaju u obzir pri procesu odabira proizvoda ili usluge?
Tvrtkama je danas generalno jasno kako je digitalno okruženje najčešće prvo mjesto ostvarenja kontakta s korisnicima, odnosno klijentima, premda svjesnost o navedenom varira od sektora do sektora, kako kod nas tako i vani. Međutim, mnoge tvrtke još uvijek ne uspijevaju isporučiti vrhunsko korisničko iskustvo i sadržaj u potpunosti prilagođen ciljanoj publici, odnosno ne koriste sve potencijale tehnologija ili analitičkih alata koji to omogućuju. A svaki korisnik nesumnjivo najviše cijeni ako u kratkom roku dobije upravo sadržaj ili informaciju koja ga u datom trenutku zanima ili mu je potrebna. U konačnici, njegova odluka o odabiru proizvoda ili usluge ovisit će o tome je li njegov "digitalni put" popločen preprekama ili teče ugodno i glatko.
Koliko ste u Jasno&Glasno često u potrazi za novim modelima poslovanja, novim znanjima i vještinama te jeste li od trenutka osnivanja do danas mijenjali načine rada i kolaboracije?
Kao digitalnoj agenciji, nama je imperativ svakodnevno pratiti trendove i promjene u digitalnom okruženju, prilagođavati poslovanje u skladu s njima, kao i upoznati klijente s njima - jer u našoj branši ono što vrijedi danas, već sutra će vjerojatno biti zastarjelo. Redovito sudjelujemo na stručnim edukacijama i prilagođavamo organizaciju rada sukladno novim izazovima te često testiramo nove digitalne alate, ali i potičemo zaposlenike da i oni sami predlože rješenja za koja smatraju da će unaprijediti njihove svakodnevne operativne zadatke, upravljanje sadržajem te internu i eksternu komunikaciju.
Je li u vremenu pojave novih digitalnih stručnjaka, poslova i tvrtki nužno usmjeravanje djelatnosti u jednom pravcu, na određenu užu djelatnost ili ipak veću prednost imaju pojedinci i agenciji sa širim spektrom znanja, vještina i alata?
Premda uska specijaliziranost na prvi pogled djeluje kao bolji izbor, u digitalnom okruženju koje karakterizira konstantna mijena takav pristup se može pokazati kao dvosjekli mač. Oni subjekti i pojedinci koji su se usmjerili isključivo na jednu djelatnost, branšu ili industriju, često riskiraju da izgube fokus na ono što se događa oko njih, odnosno ne vide širu sliku. Samim time, njihova reakcija na trendove i usvajanje novih promjena je teža i sporija, što se u konačnici može nepovoljno odraziti na kvalitetu isporučene usluge. Agencije koje imaju reference u različitim industrijama lakše će doskočiti izazovima koji se nalaze pred njima, a njihovo široko iskustvo svakako može rezultirati kreativnijim i inovativnijim rješenjima.
Koji je po vama inspirativni primjer tvrtke koja je prošla digitalnu transformaciju ili je na tom putu – globalni ili hrvatski primjer?
U svijetu već postoji velik broj primjera uspješno provedene digitalne transformacije, i to ne samo u tehnološkom sektoru. Primjerice, lanac kafića Starbucks je svojedobno napravio pravu malu revoluciju razvivši mobilnu aplikaciju za plaćanje koja je unaprijedila korisničko iskustvo i povećala lojalnost kupaca. Sličnim putem krenuo je i McDonalds, koji je osim prilagodbe mobilnim trendovima, uveo i digitalne interaktivne kioske za narudžbe, koji su brzo stekli popularnost među potrošačima, uključujući i na domaćem tržištu. Međutim, jedna od najuspješnijih priča o digitalnoj transformaciji je možda ona koju danas prihvaćamo zdravo za gotovo, a to je ona o Netflixu. Prisjetimo se, Netflix je počeo kao tvrtka za iznajmljivanje DVD-ova putem pošte, a danas je globalni streaming-gigant koji je iz korijena promijenio navike gledatelja, ali i "uzdrmao" cijelu industriju entertaintmenta.
Možete li navesti kako je vaša agencija pomogla nekoj od turističkih kompanija u jednom segmentu digitalne transformacije?
Jasno&Glasno je u proteklih deset godina sudjelovalo u procesu digitalne transformacije malih i velikih turističkih kompanija i organizacija, a posebno smo ponosni na rezultate koje smo od 2014. do danas ostvarili s marketinškim timom Nacionalnog parka Krka. Zahvaljujući digitalnoj strategiji koja je u cijelosti implementirana, broj posjetitelja NP-a Krka u samo pet godina se povećao sa 700 tisuća na 1,2 milijuna, prihodi su porasli s 80 na više od 130 milijuna kuna, a Park danas na online kanalima okuplja više od 100 tisuća prijatelja i pratitelja. U 2019. godini NP Krka će napraviti komunikacijski zaokret te se u komunikaciji fokusirati na specifične interese i potrebe posjetitelja što će Parku u konačnici otvoriti nove izvore, a taj proces detaljno je mapiran u novoj Strategiji digitalne prisutnosti čija je implementacija otpočela s prvim danima nove godine.
Po vama kakav značaj ima konferencija Digital Takeover za stručnjake, profesionalce i zaposlenike koji su na neki način uključeni u digitalni svijet? Što vi očekujete od same konferencije?
Svatko tko je dio digitalnog svijeta trebao bi biti upoznat s primjerima iz prakse i biti "izložen" svježim idejama koje u konačnici i potiču poslovnu inspiraciju i inovaciju. Digital Takeover je svakako platforma koja tako nešto i omogućuje, zahvaljujući vrhunskim gostima, velikom broju stručnjaka na jednom mjestu te programskom fokusu koji omogućuju konkretan uvid u širu sliku digitalnih kretanja i najnovijih trendova.
Ekskluzivni edukacijski partner konferencije Digital Takeover je IEDC-Poslovna škola Bled.
Konferencija Digital Takeover održava se 12. ožujka u Cinestaru Branimir Centra Zagreb. Sve novosti vezane uz konferenciju pratite na službenoj stranici i Facebooku.