Zajedno sa suprugom pokrenuli ste dizajnerski studio CW-T u kojem radite samo vas dvoje. Kako izgleda vaš kreativni proces i kako balansirate privatni i poslovni život?
Kada smo prvi put pokrenuli studio nismo imali nikakvu podjelu između našeg poslovnog i privatnog života. Stalno smo radili i razmišljali o radu. Izrada kostima za maškare bila je jednaka izradi prototipa za novi sat. Raspravljali smo o dizajnu za vrijeme obroka, zabava u studiju i trčali okolo kako bismo napravili svoja istraživanja.
Ovih dana, s dvoje djece, naše vrijeme jasnije je raspodijeljeno između obiteljskog (što je svaki put kada su djeca oko nas) i radnog vremena (svaki trenutak kada smo budni, a nema djece). Dakle, većinu posla obavljamo u večernjim satima kada su djeca u krevetu. Kreativni proces odvija se neplanirano u kratkim slobodnim trenucima. Ideje se pojavljuju prije spavanja ili pranja suđa i pokušavamo ih brzo skicirati prije nego što nas nešto prekine.
Vaš predmet ekspertize je generativni dizajn. Iz vaše perspektive, na koji način će generativni dizajn promijeniti svijet dizajna i svijet općenito?
Ne mogu doista reći da sam stručnjak za generativni dizajn. Ili je možda svatko tko je ikada koristio generativni dizajnerski softver stručnjak za njega jer je relativno nov. Dok je većina postojećih softvera usmjerena na rješavanje inženjerskih problema, moja perspektiva veoma je usmjerena prema dizajnu. Smatram da je pitanje vremena kada ćemo vidjeti neke neobičnije stvari poput estetike i udobnosti kojima se bavi generativni dizajn. Postoji mnogo primjera i planova upravo za to, ali smo trenutno u ranoj fazi takve evolucije. Generativni dizajn ima potencijal demokratizirani dizajn. Može staviti moć dizajna u ruke više ljudi i dati im veće pravo glasa u samom procesu. Međutim, prije no što stignemo tamo, moramo prijeći mnoge prepreke.
Vaš projekt Pen Type-A svojedobno je bio jedan od najuspješnijih projekata na Kickstarteru. Možete li ga ukratko predstaviti? Koji je vaš savjet mladim poduzetnicima koji tek kreću u svoje poslovne pothvate na Kickstarteru?
Naletjeli smo na Kickstarter 2011. godine kada su nas prijatelji nagovorili da postavimo nešto na tu platformu. Imali smo razvijen prototip za inženjersku olovku za naš omiljen spremnik s tintom, ali nikada nismo imali planove da ju komercijaliziramo. Samo radi hira i to prije nego što smo krenuli otputovati na višemjesečno putovanje, objavili smo ju na Kickstarteru misleći da ćemo jedino uvjeriti naših 50 prijatelja i obitelj da podrže Pen Type-A.
Na kraju je naša kampanja imala podršku više od 4000 ljudi, a ispred nas je bilo dvogodišnje putovanje u kojoj smo ju trebali proizvesti. Imali smo jako puno sreće. Bili smo u pravo vrijeme na pravom mjestu s pravim proizvodom. Proces proizvodnje bio je težak i konstantno je kasnio. Ali smo mi cijeli vrijeme održavali kontakt s našim pratiteljima kako bi s nama mogli uživati u ovoj ludoj vožnji.
Jedan savjet koji uvijek dajemo mladim poduzetnicima je da budu iskreni. Kickstarter nije dućan (iako neki ljudi misle da je) i ljudi na njemu znaju kako podržati projekt. Tako da je dio zabave i vidjeti što je potrebno kako bi projekt iz ideje postao proizvod. Što više možete otkriti, tim bolje, čak i ako je u pitanju neugodan ili problem van vaše kontrole.
Što možemo očekivati od vašeg predavanja na Danima komunikacija 2019.? U najavi ste izjavili kako roboti dolaze i da se trebamo bojati. Imamo li zaista razloga za strah?
Uzbuđen sam što mogu govoriti o budućnosti generativnog dizajna. Istodobno je uzbudljivo i zastrašujuće. To nije čarobni metak. On neće generirati savršene dizajne pritiskom na gumb, neće eliminirati dizajnere, ali će promijeniti način na koji razmišljamo o dizajnu. Ako ste dizajner i niste spremni promijeniti način na koji razmišljate o procesu dizajniranja, trebali biste se bojati.
Koji su, po vašem mišljenju, neki nadolazeći trendovi u sferi dizajna?
Mislim da postoji ogroman val dizajnerskog poduzetništva koji će upravo odrasti. Postoji ogromna skupina mladih poduzetnika koji su odrasli znajući za Kickstarter i ne žele raditi u korporaciji. Vidjeli su kako drugi dizajneri otvaraju nezavisne studije i razvijaju vlastite proizvode kako bi zarađivali za život. Uzbuđen sam što vidim da ova nova generacija razvija svoje glasove, dizajnira i proizvodi čudne proizvode koje velike korporacije često objavljuju kao konceptne ideje koje se nikada nisu proizvele. Stoga se nadam da ćemo vidjeti novi val eksperimentalnih proizvoda, podržanih od strane nezavisnih studija, koji će postati pravi proizvodi.
O Danima komunikacija:
Dani komunikacija bilježe sve veći porast posjetitelja, a ove godine održat će se od 28. do 31. ožujka 2019. godine, tradicionalno u hotelu Lone. Organizatori najavljuju zanimljiv i raznolik sadržaj te pozivaju sve oglašivače, agencije, stručnjake za odnose s javnošću, predstavnike medija, studente i ostale profesionalce iz komunikacijske industrije na festival koji je još prošle godine oborio sve rekorde posjećenosti. Za više informacija o Danima komunikacija posjetite službene stranice festivala www.danikomunikacija.com.