To je to što me zanima!

Dalmatincima se isplati zbog autoškole 'potegnuti' u Zagreb

Cijene od 2. siječnja nisu doživjele očekivani "damping" nego su ostale uglavnom iste, a u Splitu su i porasle. Za razliku od Splita, u Zagrebu se može pronaći i auto škola koja naplaćuje 'samo' 4400 kuna
Vidi originalni članak

Iako je država "otključala" Pandorinu kutiju zvanu autoškole, cijene od 2. siječnja nisu doživjele očekivani "damping" nego su ostale uglavnom iste, a u Splitu su, gdje je očito potražnja veća od ponude, čak i narasle od 1000 do 1500 kuna.

Oni koji se bave tim biznisom oduvijek su kukali! Tvrde kako su cijene ionako bile preniske pa su ih u Splitu, jednostavno “napuhali”. Povećali su vrijednost sata obučavanja sa 150 na 159 kn, tj. jedan sat obučavanja u teoriji s 25 na 30 kuna. Država je, prema njihovim riječima, još 2008. “zaključala” cijene na “premalu” gornju granicu od 7400 kuna, sa svim taksama i davanjima. Vlasnici autoškola i instruktori govorili su da 'skapavaju od gladi' i jedva preživljavaju. Sve do 1. siječnja kad je sve krenulo prema europskim regulativama, piše Auto start.

Na cestama je potpuno drugačija situacija. U ulozi “školskih” automobila možemo viđati Mercedese, BMW-e i Audije i to ne starije od sedam godina koliko je bila zakonska granica za vozila te namjene. Za polaganje trebali ste izbrojati, kada tome dodamo cijenu ispita, liječničkoga pregleda i obaveznoga tečaj prve pomoći  - oko 7400 kuna. Broj  je autoškola do 1. siječnja također bio “zaključan” jer su uvjeti bili gotovo nemogući (veliki poslovni prostori s predavaonicama, automobili do 7 godina starosti, ograničen broj autoškola po županijama i broju kandidata...).

ZBOG PROMJENA Auto-škole dižu cijene: Ispiti od 800 do 1600 kuna skuplji

U Hrvatskoj je poslovalo 586 takvih ustanova (poduzeća, firmi, obrta), a njihov se broj do 2017. smanjio na svega 382. Tome su “uglavnom” kumovali veća cijena goriva i skuplje održavanje automobila. Prava je istina da su “propali” oni koji nisu dobro poslovali. Što manja ponuda, veća cijena, oduvijek je bila jedina “prava” parola na slobodnome tržištu, tržištu oslobođenom protupravnih ograničenja.

Mala autoškola iz zagrebačke Dubrave vjerojatno je jedna od rijetkih koja se pozabavila “pravim preživljavanjem”. Iako je u 2017. osposobila tek 16 vozača (vjerojatno zbog pomanjkanja sredstava, automobila i instruktora ili pak kvalitete onoga što pruža i nudi), cijenu je - smanjila s 5700 na samo 4400 kuna! Hoće li joj to donijeti više posla? Možda će se u budućnosti zamijeniti mjesta na tržištu, možda se oni s manjom cijenom “obogate”, a možda i propadnu.

STUPILO NA SNAGU Nova pravila u prometu: Strože kazne, ali i jeftinija autoškola...

S ukidanjem ograničenih mreža autoškola po županijama sada bi se mogle pojaviti nove, koje u prvoj godini poslovanja ne moraju biti u sustavu PDV-a ako ne ostvare prihode veće od 300 tisuća kuna. U odnosno na one stare mogle bi imati jeftiniju ponudu, barem 25 %,, a stalnim otvaranjem novih firmi “na brata i strica” mogla bi se izbjeći veća porezna davanja. Vrijeme će pokazati tko je bio u pravu, oni “skupi” i “pametni” ili “jeftiniji”, a “mudriji”.

Po našemu mišljenju, riječ je o pukom, umjetnom “napuhavanju” cijena, da bi ih vlasnici autoškola, kada “voda dođe do grla”, što manje morali smanjivati. Kako će u čitavoj priči proći oni koji žele naučiti voziti nitko ne zna. Kada smo ih pitali, rekli su da u autoškolu idu isključivo zato da bi stekli vozačku dozvolu. Upravljati autom u stvarnome životu, naučit će tek sami na cesti, a potrebne zakonske formalnosti u pravilu rješavati ondje gdje je jeftinije. 

CIJENE (AŠ SIGET)
"B" kategorija
Liječničko uvjerenje 437,50 
Državna taksa 20,00 
Školarina 5695,00 
Ispit iz PPSP (prometnih propisa) 147,50
Državna taksa za prijavu ispita 20,00
Nastava iz PPP (prva pomoć) 450,00
Ispit iz PPP 118,75
Državna taksa za prijavu ispita 20,00
Ispitni sat iz UV (upravljanje vozilom) 160,00
Ispit iz UV 236,25
Državna taksa za prijavu ispita 20,00
Državna taksa za uvjerenje o položenom ispitu 20,00
   
   
UKUPNO 7345,00

 

Idi na 24sata

Komentari 107

  • Mučki Provokator 08.01.2018.

    daj nemojte dolazit molim vas

  • kuzma1965 05.01.2018.

    Nije problem u samoj cijeni sata - tu je veliki trošak (samo gorivo za jedan sat na cesti je više od 50 kn, pa trošak vozila, trošak instruktora, zarada, ..). Problem je u napuhanom broju potrebnih sati "upravljanja vozilom". Primjer 1. Za automobil 35 sati (???) - kakva korist od toga - potrpaju u auto tri, četiri kandidata i onda se vozikaju. A instruktori su takvi da bi ih najradije čovjek zaustavio i izbacio iz auta. Vozim se prije neki dan po A4, pada kiša i postavljena je "dinamička" signalizacija - ograničenje brzine 100km/h. Kandidat za vozača ide u preticanje i vozi preko 130km/h (što mu je zabranjeno i po suhoj cesti). Kakav idiot od instruktora moraš biti da to dozvoliš? Primjer 2. - kako doći do vozačke dozvole A kategorije (motor) - sa 16 godina položiti A1 kategoriju - 20 sati UV (upravljanja vozilom) ili 15 sati UV (ako imate položeno M, koji je također 15 sati UV) - sa 18 godina položiti A2 kategoriju - 15 sati UV ako ste prije položili A1 - sa min. 20 godina položiti A kategoriju - 15 sati UV ako imate položeno A2 barem dvije godine. Znači, trebate platiti minimalno 50 (PEDESET) sati UV da bi došli redovno do kategorije A (kako djeca odrastaju). Jedino ako čekate da navršite 24 godine, onda možete položiti odmah za A kategoriju i plaćate "SAMO" 25 sati upravljanja vozilom. NAKARADNIH LI PROPISA - I SUPERHIK BI SE POSRAMIO TAKVE PLJAČKE, ALI NAŠI MINISTRI BEZ PROBLEMA POTPISUJU TAKOVE ZAKONE!!! (Bravo za "velike rvatine")

  • DemokratHr 04.01.2018.

    Nekada je pola današnje cijene pokrivalo sve troškove ... bagra kao odvjetnici, javni bilježnici i veći dio uposlenih u državnim i gradskim tvrtkama

Komentiraj...
Vidi sve komentare