Uz električne aute i hibride mnogi su zaboravili da postoji i drugi način za štednju novca za gorivo i ekološku osviještenost - auti na plin.
Auti sa serijskom plinskom instalacijom gotovo su iščeznuli, a Dacia je jedna od rijetkih marki koje još nude takvu tvorničku instalaciju. I to u kombinaciji s modernim turbomotorom. Dacia Duster u ovoj boji i s bogatom opremom Prestige izgleda prilično atraktivno, a i tehnologija ispod karoserije je zanimljiva.
Trocilindraš ima 100 KS, a potrošnja na testu je u pretežito gradskoj vožnji i “uz življu nogu na papučici gasa” iznosila 9 litara plina na 100 kilometara. To je trošak od oko 36 kuna na 100 kilometara. U prijevodu za taj novac možete kupiti 4,5 litara dizela ili 4 litre benzina, a to je vrijednost potrošnje koju u praksi mogu 'uhvatiti' samo rijetki SUV hibridi. I to uz vrlo štedljivu vožnju.
Duster je, osim toga, vrlo praktičan auto i daje mnogo za svoju cijenu. Kako prostora, tako i opreme. Testni model u opremi ima sustav od četiri kamere, hands free karticu, navigaciju, dodirni zaslon, automatsku klimu... Dakle, vrlo mnogo opreme za cijenu koja je realno niža od cijene osnovnih modela konkurenata. Ponuda prostora u unutrašnjosti je na razini prosjeka klase, a isto vrijedi i za prtljažnik, koji i uz spremnik za plin i dalje ima više od 400 litara.
U vožnji je auto iznimno udoban, no ne možete očekivati previše od dinamičkih svojstava Dustera. Auto dobro drži zavoje, no za uživanje u vožnji motor je ipak malo preslab. Ovo je automobil za laganiju svakodnevnu vožnju i pritom je, zbog plina, iznimno štedljiv.
masa: 1227 kg
dimenzije: 434x180x169 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 74 kW/100 KS
0-100 km/h: 13,3 s
najveća brzina: 168 km/h
potrošnja: 6,8 l/100 km
cijena: 128.750 kn (testni model), 99.900 kn (osnovni model na plin)