Učenje jezika povezano je s s razumijevanjem brojki, otkrila je četverogodišnja studija provedena na gluhim ljudima u Nikaragvi. Djeca koja nisu imala naobrazbu u školama za gluhe te komuniciraju isključivo vlastitim gestama a ne službenim jezikom znakova, imaju poteškoća s razumijevanjem brojki većih od tri. Oni koji su naučili službeni jezik znakova bez problema razumiju matematiku i brojke, kao i djeca koja nemaju problema sa sluhom.
- Gluhi imaju problema i s razumijevanjem odnosa između riječi, kao npr. da je osam za jedan veći od sedam, a manje od devet - zaključila je voditeljica studije Elizabeth Spaepen.
U istraživanju su ispitanici s lakoćom prepoznavali koja od dviju ponuđenih novčanica je veća, no to su činili na temelju pamćenja boja i slika na novčanici. U zadacima s apstraktnim brojevima postigli su vrlo loše rezultate. Imali su teškoća i sa zbrajanjem brojeva ako su bili veći od tri i četiri. Usporedbe radi, istraživači su iste testove dali i grupi djece koji nemaju slušne probleme ali nisu nikad pohađala školu, i oni su ih dobro riješili.