To je to što me zanima!

CX-60: Najimpresivnija Mazda ikada puna je snage i luksuza

CX-60 je automobil koji osim novog izuzetno snažnog pogona donosi i obilje luksuza, poput automobila najviših klasa. Za bezbrižno cestovno krstarenje sa stilom
Vidi originalni članak

Mazda je zadnjih dvadesetak godina potpuno svoja sa svojim potpuno drugačijim SkyActiv pristupom motorima i drugim komponentama automobila i sve to funkcionira jako dobro. No sad je očito došao trenutak u kojem se Mazda ponovo približava "Mainstreamu". Nakon prve potpuno električne mazde MX-30 došao je i trenutak za prvi plug-in hibrid. 

Model u kojeg je tak pogon ugrađen je nešto sasvim posebno, bez sumnje, najimpresivnija Mazda koju smo ikada vozili i trenutni vrh ponude ovog proizvođača u Hrvatskoj. Riječ je o velikom SUV-u CX-60, automobilu koji osim novog pogona donosi i obilje luksuza, poput automobila najviših klasa, za bezbrižno cestovno krstarenje sa stilom. 

Novi plug-in hibridni pogon baziran je na velikom 2,5-litrenom atmosferskom motoru sa četiri cilindra. Njegovih 192 KS kombinirano ej s električnim motorom snage 136 KS za ukupnu snagu sustava od impresivnih 327 KS. A ta snaga se itekako osjeti u vožnji. Stisnite gas do daske i do 100 km/h ćete dojuriti na manje od šest sekundi. To su već ozbiljne sportske vrijednosti. Kao i svaki ozbiljno elektrificirani auto, CX-60 je još impresivniji pri međuubrzanjima. 

Motor daje performanse, no daje li i uštedu? Da ako ga stalno punite strujom. Doseg mu je tada između 30 i 60 km, ovisno o prometu, vrsti ceste i stilu vožnje što ej dovoljno za većinu svakodnevnih potreba. Ako ga ne punite strujom, auto, kao i svaki drugi plug-in hibrid, radi kao klasični hibrid, no CX-60 tada baš i nije najštedljiviji. Prosjek testa bez punjenja baterije nam se ovisno o stilu vožnje kretao između 8 i 9 litara kombinirano i oko litru manje u gradu. Dobro za veliki auto s više od 300 KS, no neki konkurenti poput Toyote i Lexusa su u takvom načinu vožnje dosta štedljiviji. No ruku na srce, tko ima više od 60 tisuća eura za auto neće se zamarati time troši li auto litru više ili manje. 

Iako je jako, jako brz, CX-60 je automobil koji je prije svega namijenjen za opuštenu i komfornu vožnju. Dobar je i u zavojima, no da bi takva vožnja pričinjavala užitak, za to je jednostavno prevelik i pretežak. Zato briljira kad je u pitanju udobnost. S preprekama kao što su "ležeći policajci" auto se nosi kao od šale, komfor ovjesa kao i zvučna izolacija su u besprijekorni. Auto je izuzetno uvjerljiv i pri višim brzinama na autocestama.  Sve u svemu, kao stvoren za putovanja. 

Dodamo li komforu vožnje onaj komfor koji nam donosi luksuz u unutrašnjosti dolazimo do zaključka da je CX-60 auto u rangu velikih luksuznih limuzina. Sjedala su presvučena kožom, a ako vam je na njima prevruće tu je i njihovo hlađenje. Želite li namjestiti volan učinit ćete to električnim putem. Sve u svemu, najviša razina luksuza. 

I kada je ponuda prostora u pitanju CX-60 ispunjava sve želje. Ovaj auto je vrlo velik, a unutrašnjost je odlično iskorištena što znači obilje prostora sprijeda i straga, kao i u prtljažniku zapremine 570 litara. 

Za kvalitetu izrade kao i korištenih materijala Mazda zaslužuje samo pohvale, kao što je to i u većini njihovih drugih automobila. Ovdje je sve to podignuto na još višu razinu. CX-60 je na razini proizvoda čiji proizvođači se nazivaju "premium klasom". Dizajn unutrašnjosti je prilično jednostavan, bez pretjerivanja i u skladu s drugim manjim Mazdama. Pohvale za vrhunsku ergonomiju, sve u ovom autu je logično i jednostavno za korištenje. 

Cijena? U ovoj klasi ona nije ni previše bitna. CX-60 je velik, luksuzan i izuzetno snažan auto pa je bilo i za očekivati da će koštati čak 63 tisuće eura. I zbog toga što je testirani automobil opremljen najbogatijim paketom opreme. S druge strane, ovo je auto koji se slobodno može uspoređivati s nekima u rangu od 100.000 eura, tako da da je zapravo i dosta povoljan. Koliko god to čudno zvuči. 

Za kraj naglasimo kako je plug-in hibridni pogon bio samo prvi izbor u Mazdi CX-60. U međuvremenu je na tržište stigao veliki 3,3-litreni dizel sa šest cilindara i 200 ili 254 KS, a stiže i trolitreni benzinac. Ova dva pogona dokaz su da će Mazda i dalje nastaviti po svojem. Što nam se sviđa, bez obzira koliko nam se i ovaj plug-in hibrid svidio. 

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1970 kg
dimenzije: 475 x 189 x 168 cm
obujam: 2488 ccm
snaga benzinskog motora: 141 kW/192 KS  
snaga električnog motora: 100 kW/136 KS
ukupna snaga sustava: 241 kW/327 KS
električni doseg: 63 km
0-100 km/h: 5,8 s
najveća brzina: 200 km/h
potrošnja: 1,5 l/100 km
cijena: 63.705 € (testni model), 56.198 € (osnova CX-60 PHEV),  52.876 € (osnovna CX-60 dizel)

 
Važnija oprema Mazda CX-60 2.5 E-SkyActiv PHEV Takumi

Alunaplatci 20", grijana i hlađena sjedala presvučena kožom, električno namještanje svjetala, digitalni instrumenti 12", središnji zaslon 12,3", navigacija,  Head-up zaslon, električno namjestiv upravljač, električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, ambijentalno osvjetljenje, parkirni senzori straga i sprijeda, kamera za vožnju unatrag...

POGLEDAJTE VIDEO: U POSJETI KOD RIMCA

Idi na 24sata

Komentari 7

  • KITAROVIČ 20.03.2023.

    jasam sretan u svojoj golf trici jes daje smeče od auta ali tek imam pestotisuča pase tek motor razradijo

  • ichbin2 19.03.2023.

    koji vrag če mi elektro motor ako ima normalne motore od 2.5 i 3 litre, postoji li opcija da se kupi bez elektro motora i tih čuda? pa nije to neki mali motorić iz motokultivatora da ga treba pomagat sa elektro motorom, valjda bi bio prejeftin ako mu se ne ugradi ta struja ili koji vrag.... ne kužim.....

  • kaius 18.03.2023.

    šta če mi........

Komentiraj...
Vidi sve komentare