Inistitut za razvoj i inovativnost mladih – IRIM je početkom ove školske godine objavio novi poziv za uključenje škola i drugih ustanova u Croatian Makers ligu, s namjerom uključivanja 50 novih sudionica. Do sada je u projektu sudjelovalo 358 škola i drugih ustanova i oko 8.000 učenika i učenica.
S obzirom na vrlo veliki interes, u Ligu je uključeno svih 146 novoprijavljenih, pa će ona sada uključivati preko 500 ustanova, s dosegom do preko 10.000 djece osnovnoškolske dobit.
Croatian Makers liga započela je u veljači 2016. kao eksperimentalni projekt pozivom za 30 škola, ali se brzo proširila na 60, 220 i 358, te sada na preko 500. Posebnosti lige su:
- potpuno besplatno sudjelovanje što se tiče opreme, poduke učitelja i nastupa na natjecanju
-jednakost prilika: svi učenici imaju potpuno jednaku opremu, a Liga je rasprostranjena u manje razvijenim sredinama kao i razvijenim centrima
-usklađenost s nastavom: Liga se odvija lokalno i redovito kako bi bila što bliže redovnim nastavnim aktivnostima.
Popis svih novouključenih u Croatian Makers ligu je ovdje, popis svih ustanova u Ligi je ovdje, a ovdje je mapa s detaljnim prikazom svih ustanova uključenih u Ligu.
Svim novouključenim ustanovama IRIM donira 5 standardnih edukacijskih robota mBot i organizira besplantu edukaciju za nastavnike-mentore.
U ovoj školskoj godini Croatian Makers liga će imati četiri kola – natjecanja. Prvo će se održati krajem studenog i bit će “online” kolo.
Croatian Makers liga prvi je veliki projekt IRIM-a koji je bio osnova za projekt STEM revolucija u kojem je preok 1000 obrazovnih ustanova u Hrvatskoj dobilo micro:bitove i koji se nastavlja s ProMikro u kojem će svi učenici 6. razreda dobiti ova mikroračunala, preko 2.000 učitelja edukaciju, a razvijen je međupredmetni sadržaj, čime se zapravo informatika i poduka digitalnih kompetencija uvodi sistemski u hrvatske škole. Nakon Lige, IRIM je razvio i niz drugih projekata, kao što su STEM auto, Internet stvari, WER kup iz napredne robotike i tako dalje, s kojima je došao do preko 45.000 djece.