To je to što me zanima!

Concorde će dobiti nasljednika: Preko oceana za samo tri sata

Prema Boomu prototip XB-1 trebao bi pokazati i dokazati "ključne tehnologije" Overturea, poput konstrukcije od kompozita ugljičnih vlakna i računalno optimiziranu visoko učinkovitu aerodinamiku
Vidi originalni članak

Više od 50 godina od prvog leta Concordea priprema se polijetanje novog nadzvučnog zrakoplova, piše CNN.

Start-up tvrtka Boom Supersonic iz Denvera objavila je da će 7. listopada predstaviti prototip XB-1, trećine veličine novog supersoničnog komercijalnog zrakoplova Overture, a testni letovi počet će 2021.

Taj će potez pomoći otvaranju puta za prvi komercijalni nadzvučni let nakon što je umirovljen legendarni Concorde 2003.

- XB-1 je prvi korak u povratku nadzvučnih putovanja u svijetu  kazao je Blake Scholl, utemeljitelj i direktor Boom Supersonica u priopćenju.

"Letovi dvostruko većom brzinom znače da možemo putovati dovstruko dalje, što nam približava nove ljude, mjesta i kulture".

Prema Boomu prototip XB-1 trebao bi pokazati i dokazati "ključne tehnologije" Overturea, poput konstrukcije od kompozita ugljičnih vlakna i računalno optimiziranu visoko učinkovitu aerodinamiku.

Tvrtka je objavila i fotografije eksperimentalnog zrakoplova u hangaru opisanog kao "najbržeg u povijesti privatno razvijenog zrakoplova".

"Brže putovanje omogućuje nam iskustvo svjetskih nacija, kultura i mjesta. S prototipom XB-1 pokazujemo da smo pripremljeni da se vratimo nadzvučnom".

Tvrtka tvrdi da rezultati XB-1 testnog programa pokazuju da je sto posto ugljično neutralan i da su rezultati takvi da će omogućiti da se finalizira dizajn nadzvučnog zrakoplova Overture.

"Osiguravamo da nadzvučna budućnost bude sigurna, prihvatljiva za okoliš i ekonomski održiva", dodao je.

Po njemu potražnja za nadzvučnim raste brže nego što je tvrtka očekivala.

Prije pandemije Boom je imao najmanje šest milijarda dolara vrijedne prednarudžbe za zrakoplov koji košta 200 milijuna dolara, a među kupcima su Virgin Group i Japan Airlines koji su u tvrtku investirali deset milijuna dolara 2017.

 Overture koji može prihvatiti 55 do 75 ljudi trebao bi s putničkim letovima početi 2030., primarno na prekooceanskim letovima na kojima se može iskoristiti njegova brzina od 2,2 Macha, poput relacije New York - London. Taj bi let trajao samo tri sata i 15 minuta.

Zrakoplov je dizajniran uz pomoć najnovije tehnologije smanjivanja buke i nadzvučnim brzinama letio bi samo iznad oceana kako ne bi zvučno zagađivao naseljena područja.

Osim Booma na razvoju nadzvučnih zrakoplova radi i Aerion Corporation koji trenutno u Nevadi razvija putnički AS2 nadzvučni zrakoplov koji može primiti do 12 putnika.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • 13.07.2020.

    Zbog cega avioni nikad ne poniru ako je Zemlja okrugla? Zasto ne odlete u svemir ako idu samo ravno?

  • Vito1 13.07.2020.

    Concord je vozio do 100 putnika brzinom od 2 Macha najduže 20 minuta, a onda ju smanjio na 1,7 Macha. Letio je 3 sata i trideset minuta. Znači da će ovaj biti brži za 15 minut, a ujedno će imati 25 putnika manje. Dobro za "poslovnjake". Hrvatice i Hrvati se ne moraju brinuti.

  • najindustrijalizovanija 13.07.2020.

    Za 10 godina ko živ ko mrtav

Komentiraj...
Vidi sve komentare