To je to što me zanima!

Činilo se kako zaostaju, ali Mercedes je ovim autom za tren oka dostigao konkurenciju

S rijetko kojim autom je moguće tako lako ostvariti obećanu potrošnju i doseg i. Također, izuzetno je udoban. Mercedes je nakon manje uspješnog EQC-a napravio električni auto s kojim se može ponositi
Vidi originalni članak

Audi je uspješno krenuo osjetno prije, BMW je već godinama imao svoj i3, a Mercedes? Imali su EQC, auto čija je premijera osjetno kasnila i koji na kupce baš nije ostavio neki upečatljiv dojam. A onda se sve promijenilo. Mercedes je u posljednjih godinu dana napravio pravu električnu revoluciju, predstavio i najavio niz novih električnih modela, a prvi od njih ovih je dana došao i u naše ruke. Tjedan dana smo testirali EQA, dovoljno da bi shvatili da je Mercedes od autsajdera "preko noći" postao veliki igrač u svijetu električnih automobila. 

EQA je kompaktni SUV dugačak 446 centimetara, dakle prilično velik automobil. Izgleda vrlo atraktivno, a dizajnom se "naslanja na većinu novih Mercedesa uz razlike na prednjem kraju koje jasno daju do znanja da je ovo ipak malo drugačiji, električni, Mercedes. Unutrašnjost je dobro poznata ljubiteljima Mercedesa, mnogo toga ovdje izgleda kao u A-klasi i njenim izvedenicama. Unutrašnjost je prava poslastica za ljubitelje tehnologije, a i estetski gledano je vrhunski izvedena. 

U prilično velikoj karoseriji ima i dosta mjesta. U kabini je ponuda prostora dovoljna za potrebe prosječne obitelji, stražnja klupa je prostrana, dok je prtljažnik od 340 litara ipak dosta manji od prosjeka "normalnih" SUV-ova ove veličine. Prostor je, naravno, "ukrala" baterija.

Kad smo već kod baterije vrijeme je da se pozabavimo pogonskim sustavnom. Kapacitet baterije sa 66,5 kWh na prvu ne zvuči previše obećavajuće za auto ovih dimenzija i mase, no u praksi je i više nego dovoljan. Mercedes EQA vrlo racionalno troši energiju pa je potrošnja manja od očekivanje.

Na testu smo u prosjeku trošili 15,4 kW na 100 km što nam je omogućavalo 432 kilometra dosega. No može i bolje S EQA smo otišli i na more. Od Zagreba do našeg cilja putovali smo 303 kilometara starom cestom, a kad smo stigli na cilj još uvijek smo imali 180 kilometara dosega. S time da nismo nimalo štedjeli, pratili smo ritam prometa i povremeno pretjecali. Na povratku smo vozili autocestom brzinom od 120 do 130 km/h. I ovdje je doseg bio iznenađujuće dobar - 340 kilometara.  

Pogon EQA možda nema najveću bateriju u klasi, no odlično je posložen i vrlo štedljiv. Električni motor razvija 190 KS što je dovoljno za prilično dobre performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 8,9 sekundi, međuubrzanja su odlična, a preticanja s ovim autom predstavljaju pravi užitak. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h. Većini vozača u Hrvatskoj to je dovoljno.

 

Udobnost EQA je posebna priča. Ne sjećamo se kada smo posljednji put tako ugodno putovali kao u ovom autu. Ovjes je savršeno posložen, zvučna izolacija na razini najskupljih automobila. Posebno udobna su i sjedala iako ih u Mercedesu nazivaju sportskima. 

Oduševila nas je i tehnološka strana kabine. Dva velika zaslona pružaju sve potrebne informacije, a MBUX infotainment tehnologija s umjetnom inteligencijom i govornim upravljanjem je prava poslastica za ljubitelje tehnologije. Također, u rijetko kojem autu možete dobiti toliko podataka vezanih uz statističke podatke o električnom pogonu, potrošnji...

EQA možda na papiru nije tako impresivan kao neki konkurenti, no u praksi je jedan od najboljih kompaktnih električnih SUV-ova na tržištu. Možda EQC nije bio pun pogodak, no s EQA je Mercedes za tren oka dostigao i prestigao konkurenciju. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2040 kg
dimenzije: 446x183x162 cm
snaga: 140 kW/190 KS
baterija: 66,5 kWh 
0-100 km/h: 8,9 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 426 km
potrošnja: 18,1 - 17,0 kWh/100 km
cijena:  485.276 kn (testni model), 394.000 (osnovni EQA 250)

Važnija oprema Mercedes EQA 250

20” AMG alunaplatci, AMG Line paket, Advanced paket, zatamnjena stakla, električno namjestiva grijana sportska sjedala presvučena kombinacijom kože i alcantare, kamera za parkiranje, LED High Performance svjetla, dvozonska  automatska klima, dodirni zaslon 10,25", digitalni instrumenti 10,25", navigacija, dash cam, ambijentalno osvjetljenje...

Idi na 24sata

Komentari 9

  • dudi-san 09.10.2021.

    istina, mrcedes zaostaje, ali, po meni, u dizajnu koji je jajasto priglup, ko ford scorpio ili neka druga jaja iz '90-tih

  • 05.10.2021.

    Ne kužim ovaj prevjes ispred prednjeg kotača. Amg oprema, 160km/h? Evo već jurim u salon.

  • pišemistinu 04.10.2021.

    EQC je bio smeće od auta i prodaja mu je bila katastrofa! Nitko taj auto nije želio kupiti....

Komentiraj...
Vidi sve komentare