Čak 34 odgojno-obrazovne ustanove iz 22 grada diljem Hrvatske opremljene su asistivnom tehnologijom, odnosno hardverskim i softverskim pomagalima za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Radi se o računalima, mobitelima, elektroničkim napravama te netehnološkim rješenjima i pomagalima za poticanje, održavanje i poboljšanje funkcionalnih sposobnosti te povećanja kvalitete života djece s teškoćama u razvoju.
Sve je to ostvareno u sklopu CARNET-ovog projekta ATTEND čije su rezultati predstavljeni na završnoj konferenciji u četvrtak 24. travnja. Provedba projekta ATTEND započela je 1. srpnja 2021. te su uz CARNET, kao nositelja, sudjelovali Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (ERF), Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) te Grad Reykjavik kao projektni partneri.
Projekt je vrijedan više od 4,24 milijuna eura.
Asistivna tehnologija ima široku primjenu te nije ciljano vezana samo uz edukaciju već i uz aktivnosti svakodnevnog života pa su uz opremanje, ravnateljima i djelatnicima spomenutih ustanova omogućene brojne edukacije kako bi novu opremu što kvalitetnije implementirali u rad s djecom.
Više o projektu ATTEND potražite na: https://www.carnet.hr/projekt/attend/
Ustanovama je u sklopu projekta isporučeno 5686 komada opreme asistivne tehnologije koju već koristi više od 1750 učenika. Organizirano je 75 radionica za više od 1450 polaznika, pet webinara te e-tečaj kojeg je završilo 1152 polaznika.
ERF i FER proveli su edukaciju, osposobljavanje i jačanje kapaciteta djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova koje su sudjelovale u projektu, a uz edukacijsku podršku, na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu osnovan je i novi Laboratorij za asistivnu tehnologiju (AT Lab) te je dodatno opremljen postojeći Laboratorij za potpomognutu komunikaciju. Fakulteti su sudjelovali i u kreiranju kataloga asistivne opreme koja je nabavljena u sklopu projekta, a FER je ujedno izradio ozbiljnu igru ukljUČILICA (eng. ATTENDly).
Odjel za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika organizirao je za hrvatske ravnatelje i djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova treninge i primjere dobre prakse te ih upoznao s institucionalnim okvirima, modelima financiranja, načinima stručne pomoći za roditelje na Islandu i ostalim oblicima podrške obrazovanju djece s teškoćama u razvoju.