Nastavnici, pomoćno-tehničko osoblje i ravnatelj Osnovne škole "Kaćuni" u Busovači proteklih su mjesec dana u dvorištu svoje škole radili na jedinstvenom projektu. Za svoje su učenike uredili učionicu i amfiteatar na otvorenom, kako bi im u doba epidemije koronavirusa omogućili sigurnu i jedinstvenu nastavu.
Kako je za portal klix.ba izjavio ravnatelj Dženan Hodžić, prošla školska godina svima je bila teška.
Kako piše klix.ba, izgradnja učionice na otvorenom počela s minimalnim sredstvima koje je osigurala sama škola, a onda se priključila i Općina Busovača, koja je osigurala materijal, dok su se zaposlenici uključili u posao.
Prekrasno uređen prostor poslužit će i za održavanje brojnih priredbi za stanovnike ovoga kraja, a za koje škola i inače organizira različite projekte.
- Učionica pod vedrim nebom, multifunkcionalni amfiteatar, će učenicima ponuditi poseban pristup nastavi i svim školskim događajima te će ujedno biti i mjesto gdje će stanovnici lokalne zajednice, ali i susjednih općina, uživati u različitim profesionalnim i amaterskim scenskim programima - kazao je ravnatelj.
Prije postavljanja amfiteatra posađeno je 240 sadnica drveća, te je uz uređenje učionice izgrađeno i dječje igralište. Amfiteatar će sadržavati i scenski prostor dužine četiri, dubine tri i visine gotovo tri metra, te je opremljen vrhunskom rasvjetom. Kako ističu u školi, Otvorena scena OŠ "Kaćuni" će moći organizirati različite kulture, obrazovne i druge scenske sadržaje, a prostor će uz proširenje moći primiti i do 500 posjetitelja.
-Najiskrenije se zahvaljujem svima onima koji su se uključili u realizaciju ove ideje sa željom da ćemo svi zdravi i nasmijani i u što skorije vrijeme uživati u različitim sadržajima koji će igrati na našoj malo otvorenoj sceni - izjavio je Hodžić.
Učionice na otvorenom i prije 100 godina
Inače, učionice na otvorenom od početka epidemije korone primijenile su mnoge škole, kako u Hrvatskoj, tako i diljem svijeta. Od pravih malih razreda u školskim vrtovima, do terenske nastave, tjelesnog na otvorenom i učenja u prirodi, sve su to ugodni i kreativni načini za sigurnu nastavu. Ovakva rješenja koristila su se još početkom stoljeća. Primjerice dok je u SAD-u vladala epidemija tuberkuloze, dvoje liječnika na njujorškom Rhode Islandu predložilo je lokalnim školama eksperiment s učionicom na otvorenom. U napuštenoj zgradi bez krova uređene su učionice, a nastava nije prekidana ni tijekom ledene zime. Učenici su sjedili u posebnim "eskimskim" vrećama, s posebnim grijačima za noge. Eksperiment se pokazao uspješnim, niti jedno dijete nije se razboljelo od tuberkuloze. Sljedećih godina ovakve je učionice otvorilo više od 60 škola na tome području.
I prije pandemije korone model u kojem djeca provode što više vremena na otvorenom bez obzira na vremenske uvjete primjenjivao se u, primjerice, skandinavskim zemljama, Rusiji itd. Primjenjuju ga i brojni alternativni edukativni programi, poput Waldorfske škole, te lani otvorenog šumskog vrtića u Istri.