Tvrtka Cambridge Analytica iskoristila je više od 87 milijuna korisnika Facebooka i njihove podatke upotrijebila za izradu psiholoških profila preko kojih je utjecala na politički odabir američkog glasačkog tijela, javlja BBC.
Novu brojku objavio je u svom blogu Mike Schroepfer. Oko jedan milijun korisnika čiji su podaci iskorišteni dolazi iz Velike Britanije.
Inače, prvotna procjena bila je da su iskorišteni podaci 50 milijuna korisnika.
Zuckerberg će 11. travnja svjedočiti pred odborom
Osnivač Facebooka Mark Zuckerberg svjedočit će 11. travnja pred američkim Kongresom o ulozi Facebooka u skandalu u čijem je središtu tvrtka Cambridge Analytica koja je iskorištavala privatne podatke desetaka milijuna korisnika društvene mreže.
"Saslušanje će biti velika prigoda da se rasvijetli korištenje privatnih podataka u potrošačke svrhe i da se pomogne svim Amerikancima da bolje shvate što se događa s njihovim osobnim podacima koje objave na mreži", navodi se u izjavi kongresnog Odbora za energetiku i trgovinu.
"Cijenimo spremnost g. Zuckerberga da svjedoči pred odborom", navodi se u izjavi.
Zuckerberg bi na saslušanju trebao objasniti kakvu ulogu ima njegova tvrtka u curenju privatnih podataka milijuna korisnika Facebooka koji su bili zlouporabljeni u svrhe kampanje.
Šef Facebooka signalizira 'a la carte' pristup europskim standardima zaštite podataka
Facebook priprema verziju europskog zakona o zaštiti osobnih podataka na Internetu koja bi proširila tek neka jamstva i na globalnu razinu, kazao je u razgovoru za Reuters šef američke društvene mreže Mark Zuckerberg.
Od izbijanja skandala sredinom ožujka dionice društvene mreže pale su više od 15 posto, a u Europskoj uniji u svibnju stupa novi zakon koji bi trebao zajamčiti bolju zaštitu osobnih podataka na Internetu.
Zakon predstavlja najveću izmjenu mehanizma zaštite podataka od pojave Interneta i Europljanima će osigurati pravo da budu obaviješteni koji se njihovi podaci spremaju na mreži i da zatraže njihovo brisanje, dodaje Reuters.
Korisnici će moći prebaciti svoje podatke na druge društvene mreže a kompanije će također morati precizije pojašnjavati kako ih planiraju koristiti i bit će obvezne tražiti eksplicitnu dozvolu za njihovo korištenje.
Novi će propis vjerojatno smanjiti Facebookovu dobit jer bi mogao smanjiti vrijednost oglasa budući da kompanija neće smjeti koristiti osobne podatke bez ograničenja kao dosad. Također će povećati njihove troškove jer će morati zaposliti pravne stručnjake kako bi vodili računa o poštivanju novih standarda.
U telefonskom razgovoru za Reuters Zuckerberg je kazao da se "u duhu" slaže s novim europskim propisom, dodajući da u njegovoj kompaniji rade na verziji koja bi proširila određena europska jamstva i na globalnu razinu.
Nije želio odgovoriti na pitanje koja jamstva nisu spremni usvojiti na globalnoj razini.
"Još radimo na detaljima, ali po smjeru, u duhu, trebala bi biti cijela ta priča", kazao je Zuckerberg.
Nije želio ulaziti u detalje.
Njegov istup signalizira da bi Facebookovi korisnici u SAD-u mogli proći lošije od onih u Europi, napominje Reuters.
Skupina tehnoloških kompanija, uključujući Apple, poručila je da će građanima SAD-a i drugih zemalja osigurati iste mjere zaštite podataka i prava kakve će dobiti Europljani.
Zuckerberg pak tvrdi da su mnogi alati u europskom zakonu, poput prava na brisanje podataka, već dostupni korisnicima Facebooka.
"Mi već godinama svima u svijetu nudimo veliku većinu onoga što se ovdje traži", kazao je šef Facebooka u razgovoru za Reuters.
Google i Facebook ostvaruju najveće prihode u svijetu od oglašavanja na Internetu. Obje kompanije imaju sjedište u američkoj saveznoj državi Kaliforniji i raspolažu ogromnom količinom podataka o milijardama korisnika.
U Googleu nisu željeli reći ništa o svojim planovima.