Ako se sjetite, ni prvo odijelo koje je Tony Stark napravio nije bilo baš ugledno kao kasnije verzije. No, dok je on fiktivni junak, Richard Browning (38) je izumitelj koji je odlučio napraviti pravo robotsko odijelo za let. Odijelo koje pogone minijaturni mlazni motori na rukama i leđima stalno poboljšava i stavlja na kušnju, a u najnovijem testu letio je najbrže do sada - čak 48 km/h.
-Imali smo veliku viziju - pristupiti letu iz totalno drugačije perspektive - koristiti ljudsko tijelo u letu umjesto da ga stavimo u letjelicu. Nakon mnogo, mnogo promjena dobili smo ovaj nevjerojatni rezultat- ispričao je Richard koji je pokrenuo i tvrtku Gravity Industries. No, kaže kako im nije misija bila oponašati Iron Mana, već su do toga došli slučajno.
Šest turbina na njegovu tijelu zajedno proizvode 800 konjskih snaga, a na leđima mu se nalazi i spremnik za gorivo, dok je elektronika smještena na prsa. Teoretski bi mogao letjeti nekoliko tisuća metara u visinu i kretati se brzinom od 450 km/h, ali zbog sigurnosnih razloga u testovima se drži tek koji metar od tla.
- Odijelo je otporno na vatru i donekle apsorbira udarce. Unatoč ponekoj grešci, iznenađujuće je lako za upravljati. Nije mi trebalo dugo da se naviknem na zahtjeve odijela. Sada samo pomislim gdje želim ići i to se dogodi; kao da vozite bicikl u tri dimenzije - pojašnjava Browning.
Njemu su pristupili i iz vojne industrije koja vidi velik potencijal u odijelu, a on ga vidi i kao alat za misije spašavanja. Sljedeći koraci bit će i da odijelo bude još učinkovitije kako bi mogao letjeti duže. No, mora raditi i na tome da sigurno poleti do visine na kojoj može aktivirati padobran.
Alternativnu ideju leta predstavlja Flyboard Air. Apsolutan let postignut mlaznim motorima na dasci koja postiže potpuno autonoman let do 3 km u visinu i maksimalnu brzinu od 150 km/h. Ipak, zbog ograničenosti spremnika goriva, let ne može trajati dulje od 10 minuta.
Prije nego pomislite na to kako kupiti neki od ovih proizvoda, razmotrite koliko goriva troše i potencijal pada sa visine s jedne od ovih stvari. Naravno, i činjenica da su oba modela u prototipnoj fazi i nedostupni tržištu će vas razočarati. Ipak, čini se da budućnost letećih auta i ljudi biti bliže negoli smo mislili.