Prema prvom istraživanju o generaciji Z koju je napravila agencija DIALOG komunikacije u suradnji s JoomBoosom, 97 posto pripadnika generacije Z svakodnevno prati nekog influencera, a 59 posto ispitanika kupuje proizvode i usluge koje ta osoba preporučuje.
- Istraživanje je pokazalo da je zaista i u Hrvatskoj riječ o istinski globalnoj generaciji, koja je globalno povezana, koja ima jednu globalnu kulturu, a JoomBoos je jedini medijski kanal u Hrvatskoj koji ima pristup toj generaciji - kazao je Boris Trupčević, generalni direktor Styria Hrvatske ističući kako je ovo prvo ovakvo istraživanje u Hrvatskoj koje se bavi mladim ljudima rođenim u drugoj polovici devedesetih i nakon 2000. godine.
Utjecaj blogera i influencera u Hrvatskoj, kao i u svijetu, sve više raste. Upravo to je moguće zahvaliti generaciji Z do koje je oglašivačima i kampanjama zapravo teško doprijeti. Tko su mladi koji ne pamte život prije interneta i mobitela? To je generacija za koju se kaže da su se prije naučili koristiti mišem nego žlicom. Informacije primaju i obrađuju izuzetno brzo, no istovremeno zahtijevaju olakšan pristup informacijama. Život mladih generacije Z odvija se u svijetu hiperprodukcije, umreženosti i virtualnosti. Odrasli uz modernu tehnologiju, teže ka materijalnom, brzoj zaradi, instant zadovoljstvima i konzumerističkom načinu života. Oni žive u umreženom svijetu koji im je omogućio da jednim klikom komuniciraju s cijelim svijetom, a gotovo da ne postoji nešto što oni ne mogu otkriti i saznati.
- To je generacija koja jako puno vremena provodi na mobitelu, koja jako puno surfa po internetu i koja prati YouTube kao apsolutno glavni kanal i koji slušaju preporuke influencera - kazala je Marina Čulić Fischer, direktorica DIALOG komunikacija.
To je potvrdilo i prvo istraživanje u Hrvatskoj u kojem su genzeovci posebno istaknuli JoomBoosovce Sikrta, Matiju Lazarevića poznatog kao Lay Z i Davora Gerbusa kao influencere kojima vjeruju i posebno ih prate.
- Publika vjeruje svemu što kažu influenceri. Na naše meetupove dolazi preko tisuću pripadnika Z generacije koji se druže sa svojim influencerima, a oni prate sve trendove. Ne samo što obući i kako se našminkati, već utječu i na njihov način razmišljanja - kazao je voditelj projekta JoomBoos, Matej Lončarić. I doista, čak četiri kampanje s JoomBoosovim influencerima osvojile su prestižne Effie nagrade koja se dodjeljuje za najznačajnija postignuća u tržišnim komunikacijama, što znači da se osim kreativnosti nagrađuju i učinkovitost te strateško promišljanje kampanja.
- Čestitke Coca-Coli, Signalu Hrvatska i Zagrebačkoj banci koje su pokazale da kampanje s influencerima donose rezultate - kazao je Lončarić.
Među brendovima koji su omiljeni genzeovcima istaknuli su se McDonald's, Coca-Cola, kozmetička marka Essence, a kao brend bez kojeg ne mogu živjeti istaknuli su adidas.
- Generacija Z ističe kvalitetu kao glavnu stavku za kupnju proizvoda. Sad, što je ta kvaliteta? To je cijeli brend paket, od kvalitete proizvoda, do brend priče i komunikacije. Naš zadatak je to prenijeti na jedan lokalan nivo, povezati se s lokalnim influencerima i publikom i to je ono što mi radimo - zaključila je Ivana Mićin, brand manager Adidasa za Hrvatsku i Sloveniju.